عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با«بسیج»:

دولت به جای ترویج ناباروری به فکر محرومیت زدایی باشد

ترکی با اشاره به ترویج ناباروی در روستاها گفت: دولت موظف به برقراری عدالت اجتماعی وتأمین حداقل نیازهای اساسی مردم در سراسر کشور بوده و باید محرومیت زدایی کند نه اینکه رشد جمعیت را پایین بیاورد.
کد خبر: ۸۷۳۲۱۶۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه مراکز بهداشت همچنان، فرزند کمتر را به عنوان یک ارزش تبلیغ می‌کنند وپیشگیری از بارداری زنان روستایی را وظیفه خود می‌داننداظهار داشت: بر اساس سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری جمعیت کشور باید افزایش یابد اما متأسفانه رشد جمعیت در سالهای اخیر با کاهش چشمگیری مواجه شده و جمعیت کشور ما را به جمعیت پیر برده است.

ترکی یادآور شد: بر اساس قانون اساسی در مواد 3، 20، 22 و 29 دولت موظف به برقراری عدالت اجتماعی از لحاظ تأمین آب، مسکن، خوراک و حداقل نیازهای اساسی برای مردم در سراسر کشور بوده و اگر جایی از ایران محرومیت وجود دارد باید محرومیت زدایی کند نه اینکه از این طرف رشد جمعیت را پایین بیاورد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر تقریباً هر خانوار 3نفره است دیگر کمتر از این مقدار یعنی کسی بچه ای نداشته باشد؛ اینکه در مراکز بهداشتی در روستاها و شهر های ایران مردم را از بچه دار شدن به بهانه فقر منع کنند خلاف سیاست های کلی و ابلاغی جمعیتی است.

وی افزود: در حال حاضر 10 تا 12 درصد جمعیت کشور ما پیر هستند و در 10 سال آینده ما از جمله کشورهایی خواهیم بود که این پیری افزایش می یابد و دچار مشکلات عدیده ای می شویم.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بر همین مبنا مقام معظم رهبری درخصوص لزوم افزایش هرچه سریعتر جمعیت در کشور دستورالعمل هایی را ابلاغ کردند ؛ بر اساس سیاست های جمعیتی کشور باید برای رشد جمعیت تمهیداتی اندیشیده شود و اگر کسی خلاف این سیاست ها عمل کند اشتباه هست و باید این اقدامات خلاف بررسی، نظارت و تذکر داده شود.


ارسال نظرات