مدیر کل انتقال خون استان اردبیل:

طرح دریافت خون‌های اهدایی از روستاییان را قو‌ی‌تر دنبال خواهیم کرد

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: در استان اردبیل حدود 3400 روستا وجود دارد که ما به دنبال این هستیم تا با همکاری بسیج جامعه پزشکی در شهریور ماه طرح دریافت خون‌های اهدایی از روستاییان را قویتر اجرایی کنیم.
کد خبر: ۸۷۳۲۱۷۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، بابک رضا زاده، مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: با مسئولان سپاه استان، بسیج جامعه پزشکی و مسئول درمانگاه‌های استانی به شکل مشترک نشستی را برگزار کردیم تا در شهرها و مناطق محروم، طرح بازدید از بیماران را داشته باشیم و با حضور اعضای بسیج جامعه پزشکی افراد علاقمند به اهدای خون در روستاها به اهدای خون بپردازند.


رضازاده، درباره روند اهدای خون در مناطق محروم استان اردبیل نیز گفت: در ابتدا در روستاهای بزرگتر مستقر می‌شویم و پس از ارائه فراخوان، اهدا کنندگان از روستاهای کوچک اطراف به روستاهای مدنظر می‌آیند.


آغاز طرح اهدای خون در بیش از 40 روستای اردبیل

وی ادامه داد: فعالیت دریافت خون اهدایی از حدود یک ماه و نیم گذشته یعنی پس از ماه مبارک رمضان در 40 روستا آغاز شده است و تاکنون بیش از 200 نفر خون اهدا کرده‌اند.


مدیرکل انتقال خون استان اردبیل تاکید کرد: استان اردبیل حدود 3400 روستا دارد که بسیج جامعه پزشکی فراخوان را در روستاها انجام می‌دهد؛ ما به دنبال این هستیم در شهریور ماه این طرح را قویتر اجرایی کنیم.


وی درباره شیوه اجرای طرح اهدای خون در استان اردبیل گفت: در جلسات با بسیجیان در روستاها جنبه معنوی اهدای خون را بیان می‌کنیم سپس خواص اهدای خون و کاربرد آن در بیماری‌های مختلف مانند تصادفات، تالاسمی و سرطانها را مطرح می‌کنیم.


کاهش 30 درصدی فشارخون و سکته قلبی در افراد اهدا کننده خون

رضا زاده، تصریح کرد: در حوزه اهدای خون و تاثیر آن بر سلامتی انسان تحقیق شده است به این معنا که افراد اهدا کننده خون 30 درصد فشارخون و سکته قلبی پایین تری دارند اما با این وجود بیشتر جنبه معنوی موضوع را برای اهدا کنندگان مطرح می‌کنیم.


وی با اشاره به اینکه مشارکت بانوان در امر اهدای خون کمتر از آقایان است، خاطر نشان کرد: برنامه‌ای داریم تا اعضا به شکل خانوادگی برای اهدای خون بیایند.


مدیر کل انتقال خون استان اردبیل درباره اهداف نهایی طرح اهدای خون در استان اردبیل گفت: هدف ما این است که اهدای خون به سمت مستمر شدن پیش رود و این خون‌ها سالم ترین خون‌های موجود در استان باشند به این دلیل که مشکلات اخلاقی در میان اهدا کنندگان بسیجی بسیار پایین‌تر از سایر اقشار جامعه است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: خون‌های دریافتی فقط در استان اردبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در زمان نیاز تبادل خون بین استان‌های کشور نیز انجام خواهد شد.


ارسال نظرات