آغاز کلاس های آمادگی ویژه مناطق دو زبانه در نیر

مدیر آموزش و پرورش نیر از برگزاری کلاس های یک ماهه آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه با هدف ارتقای ارتقای کیفیت آموزشی دوره پیش دبستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۲۳۲۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، یوسف احمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیر اظهار داشت: اهمیت و نقش آموزش های پیش از دبستان در آماده سازی کودکان جهت ورود به دوره ی ابتدایی ، به ویژه در مناطقی که زبان یا گویش های غیر فارسی دارند ، ایجاب می کند دوره ی آمادگی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و با اجرای برنامه های کیفی همه ی کودکان این مناطق قبل از ورود به دبستان و آغاز پایه اول ابتدایی ، آمادگی لازم و تسلط به زبان فارسی را به دست آوردند.

وی افزود: در همین راستا و در جهت تحقق اهداف مورد نظر و نقش آموزش های پیش از دبستان در آماده سازی دانش آموزان ، کلاسهای آمادگی ویژه مناطق دو زبانه در شهرستان نیر از تاریخ 23 مرداد ماه 95 شروع شده و تا بیست و هفتم شهریور ماه 95 ادامه خواهد یافت .

احمدی تصریح کرد: کلاس های پیش از دبستان ویژه مناطق دو زبانه در 3 مدرسه در شهرستان نیر شروع شده و در حال برگزاری است.

وی اهمیت اجرای این طرح برای نوآموزان قبل از ورود به دوره ابتدایی در آماده سازی کودکان دارای گویش های غیر فارسی مفید دانست و افزود: همه ی کودکان لازم التعلیم با گذر از این دوره،آمادگی لازم برای ورود به پایه اول را کسب کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیرخاطرنشان کرد: کسب آمادگی برای خواندن و نوشتن به زبان فارسی ، درک درست کلمه ها ،جمله ها و گفتمان های ساده ، کسب توانایی زبانی و ارتباطی به زبان فارسیو غیره از اهداف برگزاری این طرح است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار