خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران:

سبد خرید مردم در شرایط رکود آب رفت

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت : به دلیل شرایط رکود سال های اخیر و کاهش قدرت خرید مردم ، فروش فرآورده‌های پروتئینی کاهش یافته و بر اساس آمار بانک مرکزی، مصرف لبنیات ۳۵ درصد و گوشت ۲۲ درصد در میان خانوارها کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۷۳۲۶۴۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، کاوه زرگران در حاشیه برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دلیل شرایط رکود و کاهش قدرت خرید خانوار، مردم کمتر ، فرآورده‌های دامی را خرید و مصرف می کنند و بر اساس آمار بانک مرکزی، مصرف لبنیات 35 درصد و گوشت 22 درصددر میان خانوارها کاهش یافته است.

وی افزود :تقویت حوزه خوراک دام پیش نیاز توسعه تولید و ساماندهی قیمت لبنیات و گوشت است و باید قدرت خرید مردم نیز افزایش یابد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: بخش قابل توجهی از کنجاله سویا مورد نیاز کشور را صنایع داخلی تأمین می‌کند و ظرفیت صنایع روغن‌کشی به بیش از 40 درصد رسیده است.

زرگران بر تعامل مطلوب دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت : یکی از اقدامات خوبی که سازمان دامپزشکی کشور انجام داده ، الزام واحدها به مصرف خوراک دامی است که در کارخانه ها تهیه می‌شود که این امر در راستای ارتقای بهداشت تولید بخش است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها