مدیرعامل شرکت پاکسان:

3برابر نیاز داخلی، تولیدکننده شوینده داریم/ دولت منافذ قاچاق را کنترل کند

عضو انجمن صنایع شوینده گفت: تا سال آینده شاهد حضور دو الی سه شرکت خارجی به صورت مشارکتی و کارمزدی تولید در صنایع شوینده ایران خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۳۲۶۵۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، محمدرضا حیدری مدیرعامل شرکت پاکسان ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه 3برابر نیاز داخلی، کارخانه تولید مواد شوینده در کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: در چنین شرایطی فعالیت در صنعت شوینده بسیار سخت است، این در حالی بود که با مشکلاتی همچون رکود و رقابت در بازار اشباع هم مواجه بودیم.
 
مدیرعامل شرکت پاکسان ادامه داد: اما عملکرد این مجموعه نشان می دهد حرکت رو به رشدی را علی‌رغم این معضلات داشته است.
 
وی با بیان اینکه فروش خالص شرکت در 6ماه نخست سال 14درصد رشد داشته است، افزود: این رشد 14 درصدی در حالی است که قیمت تمام شده محصولاتمان 11 درصد افزایش داشته است، این به معنای صرفه جویی و کنترل شدید در هزینه‌ها می باشد.
 
حیدری در تشریح صادرات محصولات این شرکت گفت: صادرات محصولات پاکسان در شش ماه نخست امسال 25هزار و 800 تن بوده است در حالی که شش ماه مشابه سال گذشته این عدد 22هزار و 800تن بوده است و این به معنی رشد 18 درصدی در صادرات محصولات است. عمده این صادرات را نیز پودرها تشکیل می دهند که این محصول در بسته‌بندی‌های 500 گرمی تا 20 کیلویی صادر می‌شود.
 
عضو انجمن صنایع شوینده برنامه‌ریزی استراتژیک، جابجایی مشاغل و نظام پیشنهادات را به عنوان سه اصل مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: رقابت بین تولیدکنندگان باید یک رقابت سالم باشد اما در حال حاضر شاهد رقابت ناسالم در صنعت شوینده هستیم و برخی شرکت‌ها به دنبال از رده خارج کردن شرکت‌های دیگر هستند که کار درستی نیست.
 
وی در خصوص تشدید رکود در صنعت مواد شوینده اذعان کرد: شرکت‌ها توانسته‌اند بخشی از کاهش فروش ناشی از رکود بازار را از طریق صادرات جبران کنند.
 
مدیرعامل پاکسان با اشاره به همکاری این شرکت با کشورهای آسیای میانه، گفت: قصد داریم تا پایان سال رشد 10 درصدی قیمت را برای محصولات صادراتی داشته باشیم.
 
حیدری با بیان اینکه پاکسان تا پایان سال محصول جدیدی برای عرضه در بازار ندارد، افزود: با تجار بزرگ برخی کشورهای همسایه مذاکراتی داشته ایم تا بتوانیم خطوط تولیدمان را در کشورهایشان ایجاد کنیم و این از اولویت های ما است. در این راه عراق و افغانستان اولویت بیشتری برای ایجاد خط تولید پاکسان را دارند.
 
وی به تلاش شرکت های خارجی برای حضور در صنعت شوینده ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مذاکراتی بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی در حال انجام است. بر همین اساس تا سال آینده شاهد حضور دو الی سه شرکت خارجی به صورت مشارکتی و کارمزدی تولید در صنایع شوینده ایران خواهیم بود.
 
عضو انجمن صنایع شوینده در پایان به بازدید جهانگیری از خط تولید پاکسان اشاره کرد و اذعان داشت: هنگامی که معاون اول رئیس جمهور از خطوط تولید ما بازدید کردند ما اعلام کردیم که نیازی به هیچ کمکی از سوی دولت نداریم و همینکه دولت منافذ ورود قاچاق به کشور را ببندد برای ما کافی است.
ارسال نظرات