مطالبه مردم از دولت در هفته دولت:

ضرورت جذب پرسنل بومی در بیمارستان امام خمینی(ره) گیوی

با توجه به اینکه بیکاری عامل اصلی مهاجرت، طلاق، اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی در سطح شهرستان کوثر (شهر گیوی) است، ضرورت دارد مسئولین شهرستانی به فکر جذب صددرصدی افراد متخصص و متعهد بومی در بیمارستان جدید الحداث امام خمینی(ره) باشند.
کد خبر: ۸۷۳۲۸۵۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، با توجه به گفته علیرضا علیپور، فرماندار کوثر مبنی بر افتتاح بیمارستان 32 تختخوابه گیوی در هفته دولت، کمبود هایی در زمینه احساس می شود که مطرح کردنش خالی ار لطف نیست.

همانطور که برهمگان مبرهن است شهرستان کوثر در سالهای 1375 جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر (یا 38 هزار نفر) را دارا بود که متاسفانه بعدها به دلیل بیکاری و وضعیت اقتصادی منطقه برخی ها به کلان شهرها مهاجرت کردند و برخی ها هم گرفتار معضلاتی چون اعتیاد، طلاق و ... شدند که درنتیجه جمعیت بنا بر آمار سال 91 به 26 هزار نفر رسید، یعنی برای یک سال 1000 نفر از شهرستان کوچ کردند؛ درحالی که شاید اگر اشتغالی در منطقه مهیا بود چنین اتفاقات ناگواری در سطح شهرستان رخ نمی داد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه بیکاری عامل اصلی مهاجرت، طلاق، اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی در سطح شهرستان کوثر (شهر گیوی) است، نیاز است مسئولین در این خصوص اقدامات شایسته ای انجام دهند تا توسعه و پیشرفت متوازن در منطقه حاکم فرما باشد.

به همین دلیل و با توجه به افتتاح بیمارستان 32 تختخوابه گیوی و همچنین سد گیوی در هفته دولت ضرورت دارد مسئولین شهرستانی به فکر جذب صددرصدی افراد متخصص و متعهد بومی در بیمارستان جدید الحداث امام خمینی(ره) و همینطور سد گیوی و پایاب آن باشند.

اما متاسفانه مسئولین شهرستانی در امر مهم (اشتغالزایی افراد بومی و به کارگیری این افراد در منطقه) ضعیف عمل کرده اند و چندان ابتکاری را در اشتغالزایی بومی هایی که کاردان، کارشناس و ارشد هستند به کار نبسته اند.

با اینکه کارخانه تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان کوثر وجود ندارد ولی چند شرکت خصوصی در منطقه فعال است که متاسفانه فاقد افراد بومی بوده و بیش از 80 یا 90 درصد کارکنان این شرکت ها را غیربومی ها تشکیل داده اند.

غیربومی های ادارات حتی خدمه های دستگاههای اجرایی هم کم از وضعیت اسفبار شرکت ها ندارند و بیش از 75 درصد از کارکنان ادارات شهرستان کوثر را غیربومی ها تشکیل می دهند؛ حال با چه امیدی به مهاجرت معکوس و ریشه کن کردن اعتیاد و معضلات اجتماعی باید اندیشید؟!

با یک حساب سرانگشتی می توان وضعیت بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد بومی در بیمارستان 32 تختخوابه گیوی را با اشتغالزایی افراد بومی بیمارستان 50 تختخوابه خلخال مقایسه کرد.

در بیمارستان 50 تختخوابه خلخال که چندین سال است فعال بوده و کادر مجربی هم دارد کارکنان بومی و منطقه ای جذب شده و به کارگیری شده اند، برهمین اساس هم می بایست مسئولین شهرستانی بخصوص نماینده شهرستانهای کوثر و خلخال در به کارگیری افراد بومی در مشاغل پرستاری و ... حتی در شغل نگهبانی و خدماتی اقدامات شایسته ای انجام دهند.

حال که در هفته گرامیداشت دولت به سر می بریم بومی سازی از جمله مطالبه مردم شهرستان کوثر از مسئولین شهرستانی و استانی است تا پیشرفت و توسعه بصورت متوازن در سطح شهرستان به سرانجام برسد.

ارسال نظرات