فاطمه آلیا در گفتگو با «بسیج»:

کنسرت جلوی بیکاری و اعتیاد را نمی‌گیرد/حاشیه‎سازی دولت به خاطر ناکام ماندن در تحقق وعده‎ها

نماینده سابق مجلس گفت: دولت به خاطر رکود اقتصادی، بیکاری و عدم تحقق وعده های خود از مردم عذرخواهی کند و به جای کارهای تبلیغاتی حداقل این یک سال باقی مانده را جبران کند.
کد خبر: ۸۷۳۳۰۶۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
فاطمه آلیا نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اگر نگاه کلان نگر داشته باشیم و مسائل و موضوعات اولویت دار را در سطح کلان کشور ببینیم واقعا این سوال پیش می آید که پیگیری یا مطرح کردن و یا اصرار کردن بر روی این مسائلی همچون برگزاری کنسرت مثل اینکه حالا حتما باید کنسرت برگزار شود مسائل حاشیه ای است برای تحت الشعاع قرار دادن مطالبات اساسی مردم.

وی افزود: مسائل اصلی باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد مثل اینکه نتیجه برجام چه شد؟ چرا الان بعد از گذشت چندین ماه آقای عراقچی می گویند دستاوردهای برجام فقط روی کاغذ بوده؟ مطالبات مردم در رسیدگی به غارت بیت المال و حقوق های نجومی چه شد؟ قطعا این سوال پیش می آید و این واقعیت مشخص می شود که اصرار کردن بر موضوعاتی مثل کنسرت فقط برای انحراف افکار عمومی است و برای این است که مطالبات اصلی مردم به حاشیه برود و حاشیه جای متن را بگیرد و گرنه اصل موضوع در مورد قداست اماکن زیارتی همیشه برای مردم قابل احترام بوده است.

آلیا تصریح کرد: بعضی از مسائل الان اولویت ندارد اینکه دولت در آخرین سال فعالیت خود طوری ورود پیدا کرده و واقعا همان کارهای تبلیغاتی سال اول را شروع کرده در حالی که بزرگان ما و ائمه جماعات و جمعه ما این تذکر را داده اند که دولت باید در سال آخر جبران مافات کند و وعده هایی که به مردم در مورد اصلاح معیشت و اشتغالزایی داده است را عملی کرده و گزارشی از این موضوعات به مردم بدهد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما می بینیم همه این گزارش ها روی کاغذ است و در بیان مدام تکرار می کنند اما به موضوعاتی مثل کنسرت پرداخته می شود، مگر در جاهایی که گفتند کنسرت برگزار نشود چند درصد کشور را تشکیل می دهند؟ مردم این را متوجه می شوند و بصیرت دارند.

وی افزود: دولت چون در سال آخر است و چون در تحقق وعده های اقتصادی خود ناکام بوده حاشیه پردازی می کند از یکسو و از طرف دیگر اهداف سیاسی انتخاباتی برای دور آینده دارد.

آلیا عنوان کرد: مردم ما انتظار دارند به جای پرداختن به حاشیه ها دولت بگوید در مورد برجام در عمل و نه بر روی کاغذ، در مورد حقوق های نجومی در عمل و نه بر روی کاغذ، در مورد اشتغالزایی در عمل نه در سخنرانی چه کرده است؟ دولت گزارش واقعی به مردم بدهد و واقعا به خاطر این رکود اقتصادی این بیکاری و عدم تحقق وعده های خود از مردم عذرخواهی کند و به جای کارهای تبلیغاتی حداقل این یک سال باقی مانده را سعی کند جبران کند.

وی گفت: دولت در مورد علت اینکه فعالیت هایش سه سال معطل برجام بود و آن هم دستاوردش فقط روی کاغذ است به مردم پاسخ دهد، مردم متوجه شدند که اصرار بر روی بحث کنسرت ها یک بحث حاشیه ای است و بحث اصلی نیست.

آلیا در مورد صحبت های رئیس کتابخانه ملی که گفته مخالفان کنسرت‌ها مسئولیت پاسخگویی در قبال آسیب‌های اجتماعی مانند ایدز و اعتیاد و عواقب این آسیب‌‌ها برای جامعه و کشور را بپذیرند گفت: خیلی طبیعی است که به هر حال در دولت هم عده ای قیام کرده اند، یعنی آنقدر این حاشیه ها برای آنها حیثیتی شده که همه قیام کرده اند و به جای اینکه پاسخ بیکاری جوانان را بدهند حاشیه سازی می کنند. اگر جوان کار داشته باشد هیچ وقت رو به اعتیاد نمی آورد کارشناسان دنیا نظرشان این است که ریشه بزهکاری و اعتیاد و هر نوع کار خلاف بیکاری است و این را مردم ما می دانند و مسئله بسیار عادی است کافی است نظر مردم را در جاهای مختلف شهر در تاکسی و مترو بپرسید همه می گویند ریشه همه اینها بی کاری است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: دولت نباید سفسطه و مغلطه کند اگر اشتغالزایی شود و مشکلاتی که داریم حل شود و کار ایجاد شود و موانع ازدواج برطرف شود ایدز و اعتیاد هم نخواهد بود. دولت یک سری مسائل را انتخاب کرده و مشکلات را به آنها گره می زند زمانی که تبلیغات برجامی اوج می گرفت دولت همه چیز را به برجام ربط می داد و آب خوردن مردم و اعتیاد مردم را به برجام می چسباند و الان شروع کردند و همه چیز را به کنسرت ربط می دهند. هیچ کس مخالف سرگرمی های سالم نیست هیچ کس مخالف شادی و نشاط مردم نیست نشاط و شادی باید باشد ولی بحث سرگرمی های سالم و مضر را باید متولیان امر پاسخ دهند. وزات ورزش و امور جوانان باید به دنبال سرگرمی سالم باشد اما وزرای مربوط به اقتصاد و اشتغالزایی باید پاسخ دهند و در هفته دولت گزارش دهند که آیا کنسرت می تواند جای بیکاری را بگیرد؟ آیا کنسرت می تواند جایگزین ازدواج شود؟ آیا کنسرت می تواند جایگزین شرمندگی جوانان به خاطر بیکاری از خانواده هایشان شود؟ آیا کنسرت می تواند جایگزین شرمندگی پدر خانواده شود که دخل و خرجش با هم تناسب ندارد و گرانی او را از پای در آورده است؟

آلیا گفت: قطعا کنسرت نمی تواند جایگزین این مسائل شود اینها سرگرمی هایی است که در جای خود قابل تعریف است و کسی مخالف نیست و فقط بحث این بوده که در مکان هایی که قداست زیادی دارند برنامه های معنوی تقویت و گسترش یابد و این نگه داشتن حریم ها و حرمت ها همه جای دنیا هست، کمااینکه ما می بینیم خیلی ها که به بعضی از ارزش ها شاید اهمیت ندهند وقتی وارد حریم ائمه و امام زادگان می شوند خیلی از مسائل را رعایت می کنند و این قداست زدایی ها دودش به چشم خود دولت می رود.

وی افزود: یعنی اگر کسانی در دولت مشیشان این باشد که شروع کنند به قداست زدایی اولین ضربه را خودشان خواهند خورد چرا که این حریم ها برای مردم هم مقدس است و بهتر است دولت به اولویت های مردم توجه کند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه مردم ما می دانند که ائمه جمعه و جماعات نقش اساسی در ایجاد انسجام و تقویت باورها و ارزش های انقلابی مردم دارند، اما متاسفانه یک چیزی باب شده بین بعضی ها که علمایی که بر روی مسائل اساسی تکیه می کنند حمله ها و هجمات غیر منصفانه ای را متوجه آنها می کنند. الان چند روزی است که ما می بینیم که عوامل و مزدورانی از این تفکر در شبکه های مجازی حمله هایی را متوجه حضرت آیت الله علم الهدی که یکی از بازوان ولایت فقیه هستند کرده اند و موارد و شایعاتی را به دروغ به ایشان نسبت می دهند در حالی که این فقط نظر ایشان نیست و امام جمعه شیراز هم در مورد شاه چراغ و دیگر اماکن متبرکه این اظهارات را داشته اند و در عمل التزام خود را به اسلام نشان داده اند. این مسائل برای مردم عادی شده که می دانند علمایی که انقلابی اند و جایگاهی در بین مردم دارند با این چیزها از صحنه بیرون نمی روند.

آلیا تاکید کرد: عده ای در داخل و خارج وقتی می بینند انقلابیونی هستند که ایثار و فداکاری برای ارزش های اسلامی دارند آنها را مورد هدف قرار داده و ترور شخصیتی می کنند و حیثیت آنها را نشانه گیری می کنند اما مردم اهمیت نمی دهند و دولت به اشتباه فکر می کند که می تواند به این ترتیب در سال آخر خلأها و کم کاری ها را با این مسائل حاشیه ای پوشش دهد.

ارسال نظرات