کارشناس ارشد مشاور خانواده در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

کاهش خطر ابتلا به ایدز با ازدواج به موقع

گلستانی گفت: در محدوده سنی جوان یکی از راه ها تخلیه هیجانات از طریق رابطه جنسی انجام و به همین دلیل در این سن به ازدواج توصیه می شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۱۹۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

خانم سارا گلستانی، کارشناس ارشد مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به خطر ابتلا به بیماری ایدز به عنوان یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی جامعه گفت: راه های انتقال ایدز مشخص است که با ارتباط جنسی یا خونی انجام می شود، اما بیشترین الگوی انتقال در جامعه رابطه جنسی غیر متعهدانه است.

وی افزود: جوانان نیاز به تخلیه هیجانات دارند تا به هر ترتیب در یک تعادل روانی قرار بگیرند و کارکرد رفتارشان در خانواده ، اجتماع و موقعیات مختلف متعادل بماند.

این کارشناس تصریح کرد: اما برای مدیریت هیجان ها در سنین مختلف راهکارهای متفاوتی وجود دارد لذا در محدوده سنی جوان یکی از راه ها تخلیه هیجانات از طریق رابطه جنسی انجام و به همین دلیل در این سن به ازدواج توصیه می شود.

گلستانی عنوان کرد: با توجه به اتفاقات مختلف از نظر اقتصادی و فرهنگ های دست و پاگیر و سختگیرانه که برای ازدواج وجود دارد؛از طرفی رفتارهای غلط با نیاز جنسی و انکار کردن آن نتیجه پاسخ گویی جوانان به این نیاز از طریق راه های غیر معمول شده است که بعضا تکرار این رفتار اعتیاد آورد است.و بر روی عملکرد روزانه ارتباطاتشان با دیگران و خانواده تأثیر می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: لذا تخلیه نشدن و درست نیازهای جوان و ابتلا به روش های غیر متعارف خطر ابتلا به بیماری مقاربتی مانند ایدز را افزایش می دهند.


ارسال نظرات