خبرهای داغ:

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

در حالی که افزایش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی ها از کاهش تقاضای چین بازار را تحت تاثیر قرار داده، قیمت نفت امروز کاهش داشت.
کد خبر: ۸۷۳۳۳۷۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، در حالی که افزایش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا بر بازارها سایه افکنده و همزمان با نگرانی ها از احتمال کاهش تقاضای نفت چین، قیمت نفت امروز کاهش داشت.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 64 سنت، معادل 1.3 درصد کاهش به 49 دلار و 32 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 72 سنت، معادل 1.5 درصد کاهش به 47 دلار و 38 سنت رسید.
 
رشد قوی تقاضا برای خرید نفت از سوی چین در ماه های اخیر ناشی از پالایشگاه های مستقلی بوده که از ژوئن گذشته پس از کسب مجوز دولت چین شروع به واردات نفت کرده اند. اما مبارزه دولت چین با فرارهای مالیاتی در صنعت نفت که پالایشگاه های بخش خصوصی را هدف گرفته، احتمالا موجب کاهش تقاضای چین خواهد شد.
 
یک تاجر مستقر در سنگاپور در این باره گفت: «اکنون سوال این است که آیا تی پات ها (پالایشگاه های مستقل) شروع به کاهش فعالیت خود خواهند کرد؟» وی افزود، کاهش تقاضای چین برای خرید نفت بدشانسی دیگری برای بازار مواجه با مازاد عرضه خواهد بود.
عامل دیگری که موجب تقویت نگرانی ها در مورد مازاد عرضه شده، افزایش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بوده است. ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «ما شاهد واکنش کمی به آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در مورد افزایش حجم ذخایر هستیم.»
 
قیمت نفت روز سه شنبه پس از انتشار گزارشی مبنی بر حضور ایران در نشست ماه آینده اوپک در مورد فریز تولید، افزایش یافت.
 
اما تحلیلگران و تجار هنوز هم شک دارند که تولید کنندگان بتوانند در ماه آینده به توافقی بر سر فریز تولید دست یابند.
 
وزیر نفت عراق روز سه شنبه گفت، کشورش هنوز به سهم کامل خود از بازار دست نیافته است. وی گفت، کشورش در قالب طرح فریز نفتی اوپک تولید خود را محدود نخواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها