همزمان با هفته دولت:

کتابخانه خیّرساز روستای بنادکوک به بهره برداری می رسد

کتابخانه عمومی خیرساز روستای بنادکوک از توابع شهرستان تفت، در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۳۳۵۵۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، "حجت‌الاسلام محمود دهقانپور "امام جمعه نیر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش نیر از توابع شهرستان تفت،با تقدیر از تلاش‌هاي مديريت كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان تفت، در ارتباط با ضرورت ترويج امر كتاب و كتابخواني در جامعه اظهار داشت: در کنار ارتقای کیفی و کمی وضعیت کتابخانه‌ها که امری ضروری است، باید تدابیری اندیشیده شود تا افراد بیشتری به کتابخانه و مطالعه جذب شوند.

وی افزود: یکی از راه‌های افزایش مراجعه کنندگان کتابخانه‌ها، مخاطب‌شناسی و توجه به نیاز مطالعاتی اعضا است، به عبارت دیگر مجموعه کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی باید مطابق با علاقه جامعه هدف تأمین شود تا بتوان بخش زیادی از نیازهای مراجعه کنندگان را مرتفع کرد.

بخشدار نیر نیز دراین مراسم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: باید کتاب را وارد زندگی مردم کرد تا جامعه‌ای فهمیده و فرهنگی داشته باشیم و برای دست‌یابی به این مهم، باید نقش کتابخانه‌های عمومی در جامعه پررنگ‌تر شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان تفت نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود پرداخت و گفت: تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت خدمات کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستاها به کار بسته‌ایم و حاصل این تلاش‌ها، ارتقای جایگاه کتابخانه‌های عمومی تفت در سطح استان است که این امر، مرهون تلاش‌های کتابداران تفتی و همراهی اعضای انجمن کتابخانه‌هاست.

هادی قاسمی، اظهار داشت: به همت یکی از خیران نیک‌اندیش تفتی، ساختمان جدید کتابخانه روستای بنادکوک با صرف هزینه‌ا2 میلیارد ریالی احداث و آماده بهره‌بردرای شده است و امیدواریم در هفته دولت سال جاری افتتاح شود.

در ادامه این جلسه، مسائل و مشکلات کتابخانه‌های بخش نیر موردبررسی قرار گرفت و برای رفع این مسائل از سوی اعضا تصمیماتی اتخاذ شد.

ارسال نظرات