استان لرستان

مقابله با اعتیاد مهم ترین برنامه ی پایگاه های بسیج خرم آباد در سال 95 است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خرم آباد گفت:مقابله با اعتیاد مهم ترین برنامه ی سازمان بسیج خرم آباد در سال 95 است
کد خبر: ۸۷۳۳۶۱۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خرم آباد در رابطه با برنامه های دشمن برای ضایع کردن نیروی توانمند نسل جوان کشور گفت:دشمنان با دوعامل فساد اخلاقی واعتیاد برای از بین بردن نسل جوان به عنوان پیش برندگان و محرکان اصلی انقلاب اسلامی به میدان نبرد آمده اند.

 وی به بخشی از سخنان امام خامنه ای (مدظله العالی) دراین مورد اشاره کرد وگفت: رهبری ترویج فساد اخلاقی و مواد مخدر را، ابزاری در خدمت اهداف سیاسی دشمنان دانستند و ملت، مسئولان و بویژه جوانان را به مراقبت در این زمینه فراخواندند.

سرهنگ بازگیر با بیان این که یکی از سبک و سیاق های دشمن دربعد فساد اخلاقی، القای ابتذال فرهنگی در لابه لای برنامه های ماهواره به مردم است تصریح کرد:دشمن باماهواره به عنوان تکنیکی از جنگ نرم که شامل هزاران تاکتیک می باشد به جنگ با مردم ما آمده است.

 وی با اشاره به ورود برخی البسه های نامناسب در سطح پاساژها و مغازه ها ی شهر گفت: این پارچه ها و لباس ها که برخی واژه های انگلیسی بر روی آن ها حک شده است جایی درفرهنگ بومی ،انقلابی، اسلامی و ایرانی ما به عنوان یک فرهنگ غنی و اصیل ندارد ومی تواند مصداقی از نفوذ فرهنگی دشمن باشد.

سرهنگ بازگیربا بیان این که ماهواره با داشتن هزاران تاکتیک در مقابل دین و ارزش ها عمل میکند افزود: مواردی همچون روابط نامشروع ، ترویج پوشش غیر اسلامی ، ترویج اسلام زدایی، تبلیغ مزون های لباس های غیر اسلامی ، تبلیغ دارو های توهم زا تبلیغ لوازم آرایشی و مدل های آرایش و الگوهای غیر اخلاقی، تبلیغ خشونت ، بیان نظریه های سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ، امنیتی در مخالفت با اصول انقلابی اسلامی از جمله تاکتیک های ماهواره ای هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد تأکید کرد: ماهواره و شبکه اجتماعی در خلال برنامه های و فیلم های اجتماعی خود بسیاری از زندگی ها را با چالش و آسیب روبه روکرده است که بیان معضلات فرهنگی برنامه های این رسانه درتجمعات،جلسات مردمی و هم چنین ازطریق صدا و سیمای مرکزی با توان بالای بسیج در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

سرهنگ بازگیردررابطه با اعتیاد به عنوان دومین هدف سیاسی دشمن برای ضربه به جوانان گفت: مقابله با اعتیاد به عنوان یکی از برنامه های بومی،محلی سازمان بسیج در سال 95 ابلاغ و در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خرم آباد شناسایی،بسترسازی، تبلیغات،بیان و شرح گسترده ی آسیب های مواد مخدر برای جوانان،اقدام قاطع با کمک دادستان شهر،درمان ،صیانت وحفظ کردن افراد درمان شده را شش گام مهم و اساسی برای مقابله با اعتیادعنوان کرد.

سرهنگ بازگیرگفت: برای صیانت و حفظ افراد آسیب دیده ازبسیج سازندگی برای فرآهم آوردن شغلی مناسب کمک گرفتیم تا این افراد در شرایط مطلوب اقتصادی قرار بگیرند.

وی در رابطه با اقدامات انجام گرفته در این زمینه گفت: تا به حال دو محله را در سطح شهر به عنوان پایلوت معرفی کردیم ولی هم اکنون تمام محلات را زیر نظر داریم که از جمله آن ها می توان به درمان برخی معتادین در کوی علی آباد و منطقه گل سفید شهر اشاره کرد و هم اکنون درحال اموزش های فنی حرفه ای هستند.

وی برگزاری کلاس های قالیبافی، خیاطی و کارتوناژ(جعبه سازی) برای 60 نفر در منطقه گل سفید و 30 نفر درکوی علی آباد را از جمله آموزش های فنی و حرفه ایی برای برخی افراد آسیب دیده عنوان کرد.

سرهنگ بازگیرگفت:ساختمانی پنج طبقه جهت برگزاری کلاس های آموزشی، فرهنگی برای جوانان محله کوی اسدآبادی در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: کلاس های روانشناسی،آموزشی و تربیتی دکتر دارایی از جمله روانشناسان برتر استانی در روزهای یکشنبه و سه شنبه عصر به صورت رایگان در مکان حوزه ی ثارالله برای عموم مردم آن منطقه برگزار می شود.

سرهنگ بازگیر با بیان این که در سال گذشته 600 نفر از خانواده های بی بضاعت را به قم و 100 عروس و داماد را به مشهد فرستادیم عنوان کرد:پیگیرهستیم که 6 ماهه دوم  امسال برای خانواده های بی بضاعت و آسیب دیده اردوی فرهنگی به قم و مشهد برگزار شود.

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات