رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم:

تقویت بنیه اعتقادی نوجوانان و جوانان با اجرای طرح نشاط معنوی

تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی قشر نوجوان و جوان هدف اجرای طرح نشاط معنوی است.
کد خبر: ۸۷۳۳۶۲۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم گفت: تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی قشر نوجوان و جوان هدف اجرای طرح نشاط معنوی است.

ابراهیمی افزود: طرح نشاط معنوی امسال برای ششمین سال در سراسر کشور و استان‌ها و شهرستان‌های تابعه اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، نوجوانان و جوانان اجرایی شد، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح تقویت باورها و اعتقادات دینی جوانان و نوجوانان و همچنین ایجاد فضای معنوی، ارتقای سطح معرفتی بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه اجرای این طرح از دو ماه قبل آغاز شده بود، تصریح کرد: در این برنامه 150 نفر از نوجوانان دختر و پسر حضور داشتند.

ابراهیمی با بیان اینکه طرح مذکور در قالب برگزاری کلاس‌های معارفی، بیان احکام، کلاس قرآن و اعتقادی، برنامه‌های تفریحی و اردویی و برنامه‌های ورزشی اجرا شد، افزود: مهم‌ترین هدف‌های اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی را تلاش برای تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی کشور، بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی قشر نوجوان و جوان و اجرای صحیح نیت واقفان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه در طرح نشاط معنوی سه گروه سنی دبستان، راهنمایی و دبیرستان حضور داشتند، بیان کرد: دانش‌آموزان حاضر در این طرح از کلاس‌های معارفی، بیان احکام، کلاس قرآن و اعتقادی، برنامه‌های تفریحی و اردویی و برنامه‌های ورزشی استفاده کردند.

ابراهیمی در ادامه از اجرای طرح قرآنی تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد و افزود: این طرح برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای چهار ساله این طرح افزود: در این مدت یک هزار حافظ قرآنی در شهرستان طارم تربیت شده و امسال نیز ثبت‌نام در این طرح در مرحله دوم آغاز شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در مرحله دوم سهمیه شهرستان 551 نفر بود، اضافه کرد: شهرستان طارم به عنوان نخستین شهرستان، موفق به تکمیل صحیح سهمیه مصوب حافظان در سال 95 شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم خاطر نشان ساخت: این طرح قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت 23 مربی قرآنی و در رده‌های سنی در رده‌های سنی کودکان هفت تا 13 سال، افراد 13 تا 18 سال و بالای 18 سال اجرایی شد.

ارسال نظرات