عاقبت، "پرلیت" چه شد؟!

سه سال از مراسم کلنگ زنی تنها کارخانه شهرستان کوثر (پرلیت) گذشته است؛ درحالی که مسئولین امر و سرمایه گذار مربوطه(شرکت عمران مومان چابهار) از اشتغالزایی 200 نفره و همچنین سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی خبرداده بودند، امروز تنها یک کانکس و 3 پرچم سرافراز ایران اسلامی ماحصل این پروژه عمرانی است.
کد خبر: ۸۷۳۳۶۵۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، کارخانه پرلیت شهرستان کوثر که سه سال گذشته توسط نماینده سابق شهرستان، مدیرعامل شرکت عمران مومان چابهار و برخی از مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد؛ توفیقی برای بیکاران و مهاجران نداشت.

در حالی که مسئولین امر و مدیر عامل این شرکت از اشتغالزایی 200 نفره و همچنین سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی خبرداده بودند، امروز تنها یک کانکس و 3 پرچم سرافراز ایران اسلامی ماحصل این پروژه عمرانی است؛ گرچه دفتر این شرکت هم اکنون در شهر گیوی مستقر است.

قصه تلخ ناامیدی جوانان منطقه از این قرار است؛مراسم کلنگ زنی زمین کارخانه پرلیت شهرستان کوثر که در مورخه 1392/07/11 با حضور نماینده وقت شهرستانهای کوثر و خلخال، فرماندار کوثر، مدیرعامل شرکت عمران مومان چابهار کارخانه پرلیت و برخی از مسئولین اجرایی استانی و شهرستانی برگزار شد، قول ایجاد و احداث این کارخانه و اشتغالزایی بیش از 200 نفر از اهالی شهرستان کوثر بخصوص جوانان بصورت مستقیم و غیر مستقیم از سوی مسئولین داده شد.

بعدها مسائل و مشکلاتی برای شرکت مربوطه در راستای ساخت و ساز کارخانه در خصوص مجوز و حفر چاههای عمیق و نیمه عمیق رقم خورد امام انصافاَ مسئولین شهرستانی در راستای پیشرفت فیزیکی این کارخانه موانع را تا حد ممکن هموار ساختند؛ اما پس از مدتها دوباره کم کاری از سوی شرکت پرلیت (عمران مومان چابهار) علنی لمس می شود و تنها حصار توری، کانکس نگهبانی و تانکر آب مصداق عینی عدم توجه این شرکت به توسعه و پیشرفت کارخانه است.

بازی با احساسات جوانان بیکار که در محرومیت به سر می برند از جمله سرانجام کارخانه پرلیت شهرستان کوثر است؛ بماند که نه 200 نفر اشتغالزایی شده و نه 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری!

استاندار اردبیل و فرماندار کوثر که دغدغه جذب سرمایه گذار و همچنین توسعه و آبادانی استان و شهرستان را دارند؛ آیا نباید در چگونگی روند کاری و مسائل و مشکلات کارخانه پرلیت کوثر اعم از پیشرفت فیزیکی و ... این کارخانه قرار بگیرند؛ یقیناَ بدون نظارت، هر کار و هر اقدامی بی نتیجه خواهد ماند.

همانطور که قید شد پیشرفت فیزیکی این کارخانه با حرکت لاک پشتی مدیران مربوطه این شهرک سرانجامی نخواهد داشت، ولی انتظاری که در این خصوص از مسئولین می رود این است که با نظارت و بصیرت بیشتری نسبت به پیگیری این پروژه اقدام کنند تا نه بیت المال هدر برود و نه امید جوانان منطقه به سوی ناامیدی سوق پیدا کند.

لینک های مرتبط به کارخانه پرلیت:

احداث اوّلین کارخانه پرلیت استان در شهرستان کوثر(گیوی)

احداث کارخانه پرلیت کوثر با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال

اشتغالزایی 200 نفر در کارخانه پرلیت شهرستان کوثر

آغاز عملیات احداث کارخانه «پرلیت» در کوثر

كلنگ زني کارخانه پرلیت در شهرستان كوثر

شهرستان کوثر صاحب کارخانه پرلیت می‌شود

احداث کارخانه پرلیت در کوثر

ارسال نظرات
آخرین اخبار