خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

اکتفا نکردن به اعتبارات دولتی/ باید مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت شود

خبرگزاری بسیج: استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر اقتصادی و دارایی کشور برگزار شد، با اشاره به نزدیکی کشت پاییزه کشاورزان، گفت: باید مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت شود تا آن ها بتوانند کشت خود را انجام دهند.
کد خبر: ۸۷۳۳۸۷۲
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده با تاکید به اینکه براساس رهنمودهای ریاست جمهوری به بخش کشاورزی توجه ویژه ای شده، بیان داشت: در پایان سال 92 ذخایر گندم در حد سه تا پنج روز بود که در حال حاضر با خریداری 510 هزار تن گندم از کشاورزان، طبق نظر مسئولان جهاد کشاورزی 600 تا 700 تن گندم، ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه در بخش های دیگر کشاورزی شاهد تولید مازاد محصولات هستیم، گفت: باید با سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی، از هدررفت محصولات مازاد جلوگیری شود.

امنیت اصلی ترین نیاز مردم

جبارزاده امنیت را از اصلی ترین نیازهای مورد انتظار مردم خواند و خاطرنشان کرد: غیر از جمهوری اسلامی ایران هیچ جای دنیا برای سرمایه گذاری امن نیست و این در سایه تلاش و همت مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی به وجود آمده است.

وی با قدردانی از مسئولان امنیتی استان، تصریح کرد: دو سال پیاپی و براساس ارزیابی دستگاه های مربوط، آذربایجان شرقی در همه شاخص ها رتبه های برتر را دارد.

استاندار آذربایجان شرقی تلاش در بحث سلامت را دومین دستاورد استان دانست و ادعا کرد: در استان هیچ شهروندی بدون پوشش خدمات درمانی وجود ندارد و همه مردم حتی در روستاها تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.

وی در بحث دریاچه ارومیه نیز از پرداخت به موقع اعتبارات این بخش در سال های 93 و 94 خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بارش های صورت گرفته و اقدام دستگاه های مسئول در این زمینه، احیای دریاچه ارومیه روند خوبی گرفته است.

در بحث اقتصاد مقاومتی، جلوتر از دیگر استان ها هستیم

اسماعیل جبارزاده با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و شکل گیری ستادی با نام عاشورا در این استان، یادآوری کرد: با سرلوحه قرار دادن فرمایش های رهبر فرزانه انقلاب در نیمه دوم سال 92، در قالب 12 کارگروه، کار برنامه ریزی در تحقق منویات رهبری انجام شد که با بررسی های انجام شده در 21 شهرستان استان، سند توسعه استان تهیه شده است.

وی با این ادعا که جلوتر از دیگر استان ها در بحث اقتصاد مقاومتی هستیم، اظهار داشت: همه فرمانداران و مدیران دستگاه های مختلف برنامه اقتصاد مقاومتی سال 95 را دارند و در حال حاضر در قالب دو کارگروه رفع موانع تولید و ستاد تسهیل عمل می کنند.

جبارزاده با اشاره به فعالیت ستاد تسهیل استان، بیان کرد: با برآورد تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، سه هزار تقاضا در این مورد ثبت شده که از این میزان تقاضای 687 واحد تولیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و 315 واحد به بانک های عامل معرفی شدند تا تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید، مشکلات غیرمالی واحدهای تولیدی را بررسی می کند، گفت: در 48 جلسه برگزار شده در این کارگروه، 120 مصوبه وجود داشته که بیانگر رفع 120 مانع واحدهای تولیدی است.

این مقام مسئول با تاکید به اینکه دولت رقیب بخش خصوصی نیست، بیان کرد: مسئولان دولتی خادمان مردم هستند و اعضای شورای اداری استان خود را مسئول رفع مشکلات واحدهای تولیدی می دانند.

وی با اشاره به جزیره ای عمل کردن دستگاه های دولتی در گذشته، ادعا کرد: در طول سه سال گذشته هم افزایی میان دستگاه های دولتی شکل گرفته که این حرکت موجب شده است بیش از شش هزار طرح در بخش های مختلف به بهره برداری برسد.

نباید به اعتبارات دولتی اکتفا کرد

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه نباید به اعتبارات دولتی اکتفا کرد، اظهار داشت: آذربایجان شرقی آمادگی دارد تا تسهیلات خارجی(فاینانس) را برای اجرای طرح های زیربنایی(راه، آب و سد) جذب کند.

اسماعیل جبارزاده با درخواست مجوز برای توزیع اوراق مشارکت، خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری تبریز و شهرستان های استان آمادگی دارند با تضمین این اوراق، از منابع حاصل از فروش اوراق، برای پیشبرد طرح های عمرانی استفاده کنند.

وی با اشاره به واگذاری 217 طرح در سه سال گذشته به بخش خصوصی، بیان کرد: امسال 299 طرح برای واگذاری احصا شده که آمادگی داریم با انجام مراحل مختلف آن، این طرح ها را از طریق قانونی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

جبارزاده در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای گردشگری آسیا در هفته های آینده، این اجلاس را مقدمه ای برای ورود آذربایجان شرقی به بحث گردشگری دانست که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام در سال 2018 میزبان گردشگران خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها