معاون وزير ارشاد:

دولت مخالف ولنگاری فرهنگی است

برخی ها توسعه فرهنگی را مترادف با ولنگاری فرهنگی می دانند ولی دولت معتقد است هنر در بخش های مختلف جزو نیازهای جامعه است از این رو ما با توسعه فرهنگی موافق ولی با ولنگاری فرهنگی مخالف هستیم.
کد خبر: ۸۷۳۴۴۰۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حسین نوش آبادی در همایش تجلیل از کارمندان نمونه ادارات شهرستان پارس آباد با اشاره به اقدامات و توفیقات دولت يازدهم در حوزه فرهنگ اظهار داشت: دولت هم به توسعه فرهنگی و هم به توسعه اقتصادی فکر می کند چرا که معتقدیم پیشرفت در سایر بخش ها و حوزه از جمله در اقتصاد در گرو توسعه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی زیربنای توسعه اقتصادی است، افزود: برخی ها توسعه فرهنگی را مترادف با ولنگاری فرهنگی می دانند اما دولت معتقد است هنر در بخش های مختلف جزو نیازهای جامعه است از این رو ما با توسعه فرهنگی موافق ولی با ولنگاری فرهنگی مخالف هستیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتقادهای سازنده و منصفانه را باعث رشد و پیشرفت و انتقاد بی پایه و اساس را زمینه ساز عقب ماندگی کشور بيان كرد و گفت: نگاه های تنگ نظرانه نه تنها گره از مشکلي باز نمی کند بلکه باعث دلسردی و یاس مردم می شود.

نوش آبادي با بيان اينكه دولت در راستای ساماندهی مطبوعات و رسانه ها، گامهای موثري برداشته است، شفاف سازی، تخصیص یارانه به مطبوعات، رفع مشکل بیمه خبرنگاران را از جمله اقدامات خوب دولت در حوزه مطبوعات دانست و گفت: مدیران مطبوعات موظف به بیمه خبرنگاران خود هستند که در این صورت از حمایت های وزارت ارشاد بهره مند خواهند شد.

وی با بيان اينكه بیش از ۴۰ هزار نفر از هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان در سطح کشور تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند، مطبوعات را چشمان بینا و گوش های شنوای جامعه دانست و اظهار کرد: وظیفه ی رسانه ها بر اساس رسالتی که دارند از یک طرف مطالبات و خواسته های مردم و از طرف دیگر عملکردها و فعالیتهای ادارات را منعکس می کنند.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به قابلیت های پارس آباد، تصريح كرد: این شهرستان ظرفیت لازم را برای پیشرفت داراست و با داشتن اراضی مستعد و اقلیم مناسب و قرار گرفتن در كنار رود ارس، شركتهاي کشت و صنعت مغان و پارس می تواند تحول عظیمي در منطقه ایجاد کند.

نوش آبادی، سواحل ارس و مناظر حاشیه این رودخانه مرزي را بهترین فرصت و امکانات برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دانست و خاطرنشان كرد: با تکمیل تفرجگاه ساحلی ارس که از نیازهای مهم منطقه محسوب مي شود این منطقه با تحول عظيمي در حوزه گردشگری همراه خواهد بود.

ارسال نظرات