خبرهای داغ:
دادستان پیشین آمریکا:

آمریکا نمی‌تواند به خاطر استرداد گولن، قانون اساسی را تعلیق کند

یک مقام پیشین قضایی آمریکا گفت که دولت آمریکا نمی‌تواند با بازداشت و استرداد فتح الله گولن به ترکیه، قانون اساسی این کشور را نقض و اجرای آن را به حالت تعلیق درآورد.
کد خبر: ۸۷۳۴۴۷۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، نیک آکرمن دادستان سابق آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: دولت آمریکا نمی تواند به خاطر بازداشت و استرداد گولن، قانون اساسی این کشور را نقض کند.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت آمریکا نمی تواند بدون دلیل و تنها به خاطر جلب رضایت ترکیه، اجرای قانون اساسی را به حالت تعلیق درآورد.

مقام‌های ترکیه پیش از این اعلام کرده اند که شواهد و اسناد لازم برای استرداد گولن را در اختیار آمریکا قرار می دهند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز روز چهارشنبه گفت: مخالفت با استرداد گولن، کمکی به روابط آمریکا و ترکیه نخواهد کرد.

آکرمن افزود: شما نمی توانید قانون اساسی را تعلیق کنید. مقررات قانونی و حقوقی دولت آمریکا بر نگرانی نسبت به نارضایتی دولت ترکیه، اولویت دارد.

وی اظهار داشت: وزارت دادگستری آمریکا باید اسناد روشن و شفافی را ارائه کند که نشان دهد دلیل منطقی برای اینکه گولن مجرم بوده و باید به ترکیه مسترد گردد، وجود دارد.

دولت ترکیه بارها خواستار استراداد گولن شده است. آنکارا فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.

گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها