راهکارهایی برای مدیریت فرزندان در استفاده از گوشی های هوشمند

مشاور خانواده مرکز مشاوره ای شمیم مطرح کرد: اولین گام برای خرید ابزار آلات تکنولوژی ،حاکم کردن قانون استفاده از موبایل، وسایل ارتباط جمعی و شبکه های مجازی است و در صدر خانواده پایبندی والدین به این قوانین است.
کد خبر: ۸۷۳۴۵۱۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیح درکرمان،نجمه حسینی نژاد در گفتگو با  "زنان کویر  " در خصوص مدیریت والدین بر نحوه ی خرید و استفاده فرزندان از تلفن همراه و تبلت گفت: پدر و مادر الگویی بسیار تاثیرگذار برای فرزندانشان هستند و قطعنا نحوه ی استفاده از این ابزار توسط والدین بر کودکان تاثیر خواهد گذاشت.
این مشاور خانواده در رابطه با نحوه ی خرید ابزارآلات تکنولوژی به فرزندان عنوان داشت:در مواردی که پدر و مادر لزومی بر خرید و استفاده از گوشی های هوشمند برای خودشان ندارند اما فرزندان به دلیل حضور در جمع های دوستانه و خانوادگی در خواست خرید و استفاده از این تکنولوژی دارند، بنابراین توصیه می شود که اگر والدین توان خرید این ابزارآلات را دارند برای فرزند خود تهیه کنند.
وی ادامه داد: مواردی نیز وجود دارد که والدین توان خرید ندارند بنابراین نباید سعی شود تا با دلایلی چون، اقتضای سن تو نیست و ... فرزند را قانع کنند بلکه باید سعی شود تا فرزند با دلایل منطقی از سوی والدین توجیح شود.
حسینی نژاد تاکید کرد: بهترین حالت ممکن برای خرید موبایل و یا تبلت به فرزندان این است که از فرزند بخواهیم تا با کمک یکدیگر یعنی پس انداز فرزند به همراه مبلغی پول از طرف والدین به خرید نیازهای فرزند مبادرت ورزید ، شرایطی که قطعا فرزند قدر و ارزش آن را بیشتر خواهد دانست.
این مشاور مذهبی خانواده اظهار داشت: راهکارهای دیگری نیز وجود دارد از جمله این که به فرزندتان در قبال انجام کاری که خواستید پول دهید تا با جمع آوری پول هایش بتواند نیازش را مرتفع کند و یا در قالب وام به او پول دهید اما در عوض ماهیانه از پول تو جیبی اش کسر نمایید.
حسینی نژاد در خصوص سن مناسب خرید موبایل و یا تبلت برای فرزندان گفت: برای خرید موبایل یا تبلت به فرزندان سن مطرح نمی شود بلکه این والدین هستند که باید متناسب با شرایط خانوادگی ، فامیلی و یا درک کودک از محیط تشخیص خرید این ابزار برای فرزندشان بدهند اما به شرطی که در خانواده چیزی به نام قانون وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: اگر در خانواده قانون درستی حاکم نباشد در آن صورت خرید این ابزار حتی برای فرزندی که در دانشگاه است چیزی جز آسیب به دنبال نخواهد داشت.
مشاور خانواده مرکز مشاوره ای شمیم  مطرح کرد: اولین گام برای خرید ابزار آلات تکنولوژی ،حاکم کردن قانون استفاده از موبایل، وسایل ارتباط جمعی و شبکه های مجازی است و در صدر خانواده پایبندی والدین به این قوانین است.
حسینی نژاد تاکید کرد: دومین شرط اساسی برای خرید ابزارآلات تکنولوژی توجیح خانواده است، این که موبایل، کامپیوتر و ... خصوصی نیستند یعنی رمز گذاری بر هیچ ابزاری قابل توجیح نیست و پدر و مادر به عنوان الگوی خانواده نباید بر روی گوشی موبایل ،تبلت و ... رمز گذاری کنند چرا که این موضوعات زمینه ای برای اتاق مخفی کودکان خواهد شد.
وی افزود: به طور کلی شرایط صمیمی باید در میان والدین و فرزندان حاکم باشد تا در صورت داشتن رمز بر روی گوشی هایشان ، با دادن رمز به والدین و یا به فرزندان شفاف سازی ایجاد شود.
این مشاور مذهبی خانواده در خصوص هماهنگی والدین در مدیریت و کنترل فرزندانشان افزود: قبل از خرید موبایل برای فرزندان پدر و مادر با یک گفتگوی صمیمانه ، بدون تشنج در مورد قانون های که قرار است برای فرزندان در نظر گرفته شود و تصمیم گیری کنند و خود را نیز قانونمند کنند.
حسینی نژاد تاکید کرد: والدین باید رمز گوشی شان را بردارند و محیطی باز را برای فرزندان ایجاد کنند ،خود نیز نسبت به آسیب های تکنولوژی ها آگاهی لازم را به دست آورند تا در مواقع بروز خطر برای فرزندان بتوانند راهکار درستی را اجرا نمایند.

ارسال نظرات