فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان:

تعداد محیط بان های کردستان به 95 نفر رسیده است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با استخدام های جدید، تعداد محیط بان های استان کردستان از 40 نفر به 95 نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۷۳۴۹۲۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، معروف قادری امروز در جمع خبرنگاران افزود: چهار پاسگاه محیط بانی جدید در شهرستان های قروه، سقز و بیجار ساخته شده است و اکنون تعداد پاسگاه ها به هشت پاسگاه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از لحاظ تجهیزات انفرادی محیط بانان و آموزش های اولیه از جمله استفاده از اسلحه هنوز آموزش های لازم را به دلیل کمبود اعتبار ندیده اند.
وی افزود: خودروهای مورد استفاده توسط محیط بانان در بخش های دیگر از جمله اداری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: در مجموع نسبت به امکاناتی که شکارچیان در اختیار دارند بسیار عقب هستیم.
قادری با تاکید بر اینکه امنیت محیط بانان در کردستان در مقایسه با استان های دیگر بیشتر است، افزود: شکارچیان تا حدی که با محیط بانان وارد درگیری فیزیکی شوند، پیش نمی روند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به آمار متخلفین شکار دستگیر شده گفت: در سال 93 تعداد 505 نفر در قالب 348 پرونده دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در سال گذشته نیز 416 نفر در قالب 259 پرونده تحویل مقامات قضائی شدند.
به گفته قادری از ابتدای امسال تا مرداد 136 نفر در قالب 111 پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی گفت: در سال 93 تعداد 131 اسلحه مجاز و 12 اسلحه غیرمجاز ضبط شد که این تعداد در سال گذشته 99 اسلحه مجاز و هشت اسلحه غیرمجاز بود.
وی افزود: امسال نیز تا مرداد ماه تعداد 19 اسلحه مجاز و دو اسلحه غیرمجاز از شکارچیان گرفته شد.
قادری اظهار کرد: حکم های حبس صادر شده در دادگاه بدوی در مرحله تجدید نظر به جریمه تبدیل می شود.
وی ادامه داد: هزار و 146 مورد در سال 93، 998 مورد در سال 94 و 299 مورد در سال جاری رهاسازی انجام شده است.
وی با اشاره به آتش سوزی هایی که محیط بانان برای خاموش کردن آن دخیل شده اند، گفت: در 304 هکتار از مناطق تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست و 74 هکتار مناطق شکار ممنوع محیط بانان به خاموش کردن آتش پرداختند.
وی گفت: در بسیاری از موارد محیط بانان حتی در خارج از مناطق تحت مدیریت نیز برای خاموش کردن آتش سوزی جنگل ها و مراتع حضور داشته اند.

ارسال نظرات