استاندار کردستان:

بسیج کارمندی نقش اول در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد

استاندار کردستان گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که برای حل معضلات اقتصادی کشور و برون‌رفت از شرایط نامساعد آن، ابلاغ شد، اگر بخواهد اجرایی شود، مهم‌ترین بخش که باید به آن توجه شود، مجریان آن هستند و به یک معنا هم کارمندان و هم بسیج کارمندی نقش اول را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند.
کد خبر: ۸۷۳۴۹۳۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج کارمندان که با حضور کارمندان بسیجی ادارات استان در مجتمع امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اصولا هر سیاست و برنامه‌ای که در یک کشور بخواهد در سطح عمومی صورت بگیرد، عامل اجرای آن مدیران و کارکنان هستند که در سطوح مختلف سازمان‌ها و ادارات قرار دارند.

استاندار کردستان تصریح کرد: هر اندازه که سیاست‌ها اصولی، واقع‌بینانه و آرمانگرا باشد و به درستی تدوین شود در نهایت اجرای آنها به وسیله نیروی انسانی ادارات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که برای حل معضلات اقتصادی کشور و برون‌رفت از شرایط نامساعد آن، ابلاغ شد، اگر بخواهد اجرایی شود، مهم‌ترین بخش که باید به آن توجه شود، مجریان آن هستند و به یک معنا هم کارمندان و هم بسیج کارمندی نقش اول را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند.

زاهدی یادآوری کرد: شخص اول مملکت ما در رأس برنامه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار دارد و این سیاست‌ها یک برنامه روزمره نیست بلکه سرمایه‌ عظیمی است که اگر به آن بی‌توجی شود، کفران نعمت این حجم سرمایه‌گذاری است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور و معاون اول وی نیز همه توان خود را برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گذاشته‌اند.

استاندار کردستان تصریح کرد: برای اقتصاد مقاومتی ستاد فرماندهی تشکیل شده است و این نشان می‌دهد که این موضوع با کارهای روزمره متفاوت است و باید از طریق فرماندهی انجام شود که تمامی فرمان‌ها باید اجرایی شود تا به نتیجه مورد نظر رسید.

زاهدی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و بخش دولتی دو طرف اقتصاد مقاومتی هستند که همکاری متقابل بین این دو باید وجود داشته باشد و کارکنان باید به عنوان یک وظیفه اصلی به آن نگاه کنند.

وی گفت: اگر ما به عنوان کارکنان دولت در اجرای این طرح خیلی انگیزه دینی نداشته باشیم باید انگیزه مادی داشته باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم که آیندگان ما با یک اقتصاد ضربه‌پذیر مواجه نشوند چرا که در آن صورت قطعا خود ما متضرر خواهیم شد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، مردم را ولی‌نعمت نظام و مسوولان خواند و گفت: در کل، مردم کارفرمای مسوولان و کارکنان هستند که باید آنان را تکریم کرد.

زاهدی همچنین به خدمات دولت‌ها و نظام به کردستان اشاره کرد و با نظر به اینکه مجموعه نظام و دولت‌های گذشته زحمات زیادی را در کردستان کشیده‌اند، افزود: این را هم قبول داریم که توسعه‌نیافتگی از گذشته به اندازه‌ای است که این حجم کار نتوانسته است عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

وی ضمن اشاره به اینکه رهبری نگاه ویژه‌ای به کردستان دارد و دولت نیز استان را حمایت می‌کند، گفت: کردستان یک مشکل اساسی دارد و آن هم ضعف در زیرساخت‌هاست و تا زمانی این ضعف برطرف نشود، مشکل مردم حل نخواهد شد.

زاهدی نوع نگاه به کردستان را یکی دیگر از مشکلات این استان خواند و تصریح کرد: ما باید این نگاه‌ها را تغییر دهیم و این به عملکرد مدیران و کارمندان و شناخت استان در سطح ملی بستگی دارد.

استاندار کردستان گفت: ما باید به عنوان استانی توانمند به کردستان نگاه کنیم و نقش آن باید در توسعه ملی دیده شود و خواسته ما از مسؤولان، جایگاه نقش کردستان در کشور باشد.

وی گفت: مدیران و رسانه‌ها می‌توانند ظرفیت‌های کردستان را در سطح ملی و حتی خارج از مرزها معرفی کنند چون مشکل دیگر کردستان، سرمایه‌گذاری است که اگر توانمندی‌های استان معرفی نشود افراد بومی نیز به دلیل عدم شناخت و یا برخی رفتارها حاضر به سرمایه‌گذاری در استان نمی‌شوند
ارسال نظرات