عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

پیگیر حل معضل بافت های فرسوده نبوده ایم

کاظم زاده گفت: موضوعات مختلفی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح است اما حقیقتا تا این لحظه نوسازی بافت های فرسوده را پیگیری نکرده ایم.
کد خبر: ۸۷۳۵۱۳۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

شادمهر کاظم زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سوال که مجلس درخصوص حل معضل بافت فرسوده شهر تهران چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: موضوعات مختلفی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح است و مسأله بافت های فرسوده شهر تهران و سایر شهرهای کشور بر عهده این کمیسیون است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی برای بحث نوسازی و حل معضل بافت های فرسوده یک کارگروه و معاونت دارد اما حقیقتا تا این لحظه نوسازی بافت های فرسوده را پیگیری نکرده ایم و به عنوان بندی از موادی که باید در کمیسیون مطرح شود این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که 3 هزار هکتار از مساحت شهر تهران از بافت فرسوده رنج می برند و نیم میلیون نفر در این مکان ها ساکن هستند، بافت فرسوده داردای چه مشخصه و المان هایی است؟ خاطرنشان کرد: بافت فرسوده یک سری مشخصات دارد و بافت فرسوده به جایی می گویند که معابر مناسبی ندارند یا قطعات و متراژ بافت ها از 100 تا 200 متر پایین تر هستند یا ساختمان ها از لحاظ استحکام در مقابل زلزله مقاوم نباشد.


ارسال نظرات