به همت موسسه آل یاسین؛

قریب به ۳۸۰۰ نفر از جوانان شیعه و سنی به زیارت امام رئوف(ع) مشرف شده اند

مدیرموسسه آل یاسین میناب از اعزام ۱۱۰نفر از جوانان شیعه و اهل سنت استان های هرمزگان، کرمان به مشهد مقدس خبرداد وگفت: تاکنون به همت این موسسه قریب به ۳ هزارو ۸۰۰ نفر از برادران و خواهران تشیع و تسنن به زیارت امام رئوف(ع) مشرف شده اند.
کد خبر: ۸۷۳۵۵۴۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری شبستان از بندرعباس،حجت الاسلام محمد شریف زاهدی، مدیر موسسه آل یاسین شهرستان میناب که از اهالی سیستان و ساکن هرمزگان و سابقه 11  سال تحصیل در حوزه‌های علمیه اهل سنت و سه سال امام جمعه  اهل سنت را در کارنامه خود دارد و در سال 79 با جرقه‌ای که در روضه امام حسین(ع) برایش زده شد و سپس با مطالعه کتاب‌ «شبهای پیشاور» و تحقیقات وسیع به مذهب تشیع گروید.

وی افزود: موسسه آل یاسین به عنوان تشکلی مردمی با هدف ترویج فعالیت های قرآنی فرهنگی از سال 88 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما فعالیت خود را در شهرستان میناب آغاز کرد؛ این موسسه هم اینک با بیش از 73 شعبه و بالغ بر 50 هزار عضو عمومی و یکهزار و 800 عضو ثابت در رشته های علوم قرآنی و معارف دینی در سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان فعالیت دارد.

حجت الاسلام زاهدی، روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر موضوعی و حفظ را از رشته های علوم قرآنی و احکام، اخلاق، دوره های اعتقادی و پاسخگویی به شبهات وهابیت و سلفی گری را از رشته های معارف دینی این موسسه برشمرد و گفت: در این موسسه دو نگاه «وحدت امت اسلامی با محوریت قرآن و اهل بیت(ع)» و «حمایت از فعالان فرهنگی قرآنی مناطق محروم» حاکم است.

وی با بیان اینکه تاکنون به منظور ترویج فعالیت های قرآنی در منطقه بیش از 700 مربی قرآنی توسط موسسه آل یاسین تربیت شده است، عنوان کرد: بیش از 500 کارشناس دینی نیز برای برگزاری کارگاه های آموزشی معارف دینی به مناطق مختلف اعزام شده اند.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی آل یاسین از تاسیس 23 شعبه این موسسه طی سال جاری در شهرستان بشاگرد خبر داد و بیان کرد: طرح حفظ قرآن با شرکت 800 قرآن آموز در این شعبه ها آغاز شده و افراد شرکت کننده در حال حاضر از یک تا 15 جزء قرآن را حفظ کرده اند.

وی اضافه کرد: یک دوره کوتاه مدت حفظ قرآن نیز با شرکت 50 نفر از نوجوانان و جوانان از نیمه تیرماه امسال در روستای بلبل آباد بشاگرد آغاز شده و تا 10 شهریور ادامه دارد و شرکت کنندگان طی دو ماه، چهار جزء قرآن را حفظ می کنند.  

زاهدی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی«نور و رحمت» با موضوع دشمن شناسی و مفاهیم دینی با شرکت 45 نفر از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در مرداد ماه سال جاری به مدت 15 روز زیر نظر اساتید مجرب حوزه علمیه قم و استان هرمزگان و با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در روستای «جُنگان» شهرستان میناب برگزار شد که مراسم اختتامیه آن در دهه کرامت و با حضور خدام رضوی همراه بود.

وی با بیان اینکه تا کنون به همت این موسسه قریب به 3 هزار و 800 نفر از برادران و خواهران تشیع و تسنن به صورت رایگان به زیارت امام رئوف(ع) مشرف شده اند، اضافه کرد: 110 نفر از جوانان شیعه و اهل سنت استان های هرمزگان و کرمان نیز تا پایان شهریور ماه جاری به مشهد مقدس اعزام می شوند.

مدیر موسسه آل یاسین، ساخت 53 مسجد، هشت باب خانه عالم و سه حسینیه در مناطق محروم استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان را از دیگر اقدامات این موسسه ذکر کرد و گفت: در مناسبت های مختلف به حدود 2 هزار نفر از ایتام با همکاری دفتر مراجع عظام تقلید و حمایت خیرین خدمات رسانی می شود.

زاهدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه موسسه آل یاسین با اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، افزود: بر اساس این تفاهم نامه از این پس بخشی از فضای همه کتابخانه های عمومی شرق استان جهت برگزاری برنامه های فرهنگی قرآنی به موسسه آل یاسین واگذار می شود.

وی اضافه کرد: با رایزنی با فرماندار  بشاگرد نیز کلیه دفاتر دهیاری ها به جز ساعات کاری، برای برگزاری کلاس های قرآنی در اختیار شعبه های موسسه آل یاسین قرار داده شده است.

این فعال فرهنگی قرآنی از نفوذ تفکر وهابیت از طریق کشورهای همسایه را از چالش های جدی برشمرد و گفت: یکی از اهداف موسسه آل یاسین خنثی سازی توطئه های دشمنان به ویژه مبارزه با تفکر وهابی گری است و در همین راستا دوره های مختلف روشنگری با حضور کارشناسان مجرب دینی و علمای اهل سنت منطقه برگزار شده است.

وی بر وحدت و همدلی و تعامل هرچه بیشتر بین مجموعه های فرهنگی قرآنی فعال در منطقه تاکید کرد و افزود: اتحاد و هم پوشانی مراکز و مجموعه های یاد شده می تواند دلسوزان و دغدغه مندان را برای دستیابی به اهداف متعالی نظام و اسلام ناب محمدی یاری دهد. 
ارسال نظرات