مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی یزد:

طرح سرمایه‌گذاری اتباع بیگانه در راستای توسعه یزد انجام می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه اتباع بیگانه در حال حاضر از خدمات یزد استفاده می‌کنند اما هیچ بهایی برای این خدمات نمی‌پردازند، گفت: طرح سرمایه‌گذاری اتباع بیگانه در راستای توسعه یزد انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۶۷۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ محمدحسین ریاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه مهمترین محوری که در وزارت کار دنبال می‌شود، محور فرهنگی است، اظهار داشت: زمانی که مفهوم توسعه را دنبال می‌کنیم، متوجه می‌شویم تمام شرایط برای پیشرفت و تعالی وجود دارد و قطعا در توسعه ما به دنبال اهدافی هستیم که یکی از این اهداف، اهداف رفاهی است.

به گفته ریاحی کاهش فقر و ایجاد یک نظام اجتماعی مبتنی بر مشارکت عامه مردم، ایجاد شرایطی که زمینه ارتقای نظام تولید را فراهم کند و سطح درآمد و رفاه جامعه را افزایش دهد جزو اهداف رفاهی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر اینکه ما باید در سه حوزه اندیشه شامل اندیشه علم باور، انسان باور و آینده باور وارد شویم، گفت: اگر ما قانون‌مدار باشیم و بتوانیم بهبود روابط اجتماعی را در جامعه رقم بزنیم، از لحاظ فرهنگی می‌توانیم نقطه اثری مفید در جامعه به حساب آییم.

ریاحی ادامه داد: امروز استان یزد نه از باب مواد اولیه و تعدد کارگاه‌های تولیدی بلکه از نظر اندیشه و فرهنگ ما نسبت به کار دچار مشکل شده و از یزد به عنوان دومین استان مهاجرپذیر کشور یاد می‌شود چرا که فرصت‌های شغلی زیادی در یزد ایجاد شده ولی همه مردم یزد تمایل به فعالیت در این مشاغل را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه باید غنی شدن فرهنگ کار استان یزد در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: زمانی که در ارتباط با فعالیت اقتصادی صحبت می‌کنیم، در سه عرصه صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات حرف برای گفتن داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: امروز کشورهای توسعه یافته کشورهایی هستند که توانستند سهم خدمات را در عرصه‌های اقتصادی افزایش دهند.

ریاحی ادامه داد: یکی از سیاستهای مورد تاکید مقام معظم رهبری توسعه مشاغل خرد است و هنر ما این است که بتوانیم به کسب و کارهای خرد بها دهیم چرا که با فرهنگ زندگی بومی ما تناسب بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه استان یزد استانی کم آب و کویری است، گفت: ضرورت دارد که مطابق با شرایط محیطی جامعه اقدام به برنامه‌ریزی در راستای توسعه استان یزد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به نامگذاری امسال عنوان کرد: یکی از برداشتهای اساسی ما این بود که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های استان یزد استفاده کنیم.

ریاحی با اشاره به اینکه تاکنون از تمام ظرفیتهای داخلی استان یزد استفاده نشده است، گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که در استان یزد مورد غفلت واقع شده، بحث اتباع بیگانه است.

وی ادامه داد: امروز در استان یزد تعدد اتباع بیگانه را شاهد هستیم که از تمام ظرفیت‌های ما بهره‌مند می‌شوند و از ظرفیت‌های عمومی ما به صورت کامل استفاده می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: در قبال این موضوع، ما خدمت‌رسانی مطلوب را به آنها عرضه می‌کنیم ولی در قبال درآمدشان و استفاده از این خدمات، هیچ سرمایه‌گذاری در استان انجام نمی‌دهند.

ریاحی با تاکید بر اینکه امروز در کشورهای توسعه یافته اتباع بیگانه به عنوان سرمایه‌گذار مورد توجه قرار می‌گیرند، گفت: اولین ظرفیت در زمینه اتباع بیگانه این است که ما می‌توانیم سرمایه‌های آنها را در راه درست هدایت کنیم و در مقابل نظارتمان را هم به فعالیت آنها بهتر و کیفی‌تر کنیم.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های اتباع بیگانه را دستیابی بیشتر به بازارهای خارجی دانست و گفت: تا به امروز 20 شرکت درخواست دادند که 12 مورد از آنها الان در استان یزد در حال فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ارتباط با این موضوع که حضور اتباع بیگانه در بعضی موارد مشکلاتی برای مردم استان ایجاد کرده است، گفت: زمانی که ما حضور آنها را پذیرفتیم و آنها از خدمات ما استفاده می‌کنند، ما هم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

ارسال نظرات