استاندار اردبیل در نشست خبری:

استان اردبیل با 550 هزار تن گندم رکورد زد

خرید گندم در سال جاری به خوبی در استان اردبیل انجام شد به طوری که رکورد امسال استان با تولید بیش از 550 هزار تن گندم زده شد.
کد خبر: ۸۷۳۶۲۵۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به مناسبت هفته دولت نشست خبری استاندار اردبیل با اصحاب رسانه در استانداری اردبیل برگزار شد.

استاندار اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با درایت دولت تدبیر و امید خرید گندم در سال جاری به خوبی در استان اردبیل انجام شد به طوری که رکورد امسال استان با تولید بیش از 550 هزار تن گندم زده شد.

دکتر مجید خدابخش تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مطالبات گندمکاران استان اردبیل تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن زمان برداشت سیب‌زمینی سعی داریم مشکلات سیب‌زمینی‌کاران نیز با تسهیل فرآیند صادرات و عرضه مناسب در بازار برطرف شود که در این خصوص با راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی که ظرفیت آن بیش‌از 100 هزار تن بوده است گام بزرگی در حل مشکل سیب‌زمینی‌کاران استان اردبیل به وجود می‌آید.

استاندار اردبیل بیان کرد: باید با برنامه‌ریز‌های انجام شده روند صادرات سیب‌زمینی در اردبیل را تسهیل کنیم و لازم است کشاورزان برای حل مشکل قیمت سیب‌زمینی کشت جایگزینی را که جهاد کشاورزی در نظر گرفته انجام دهند تا در مواقع برداشت سیب‌زمینی با مشکل مواجه نشوند.

وی در ادامه به احیای واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ستاد اقتصاد مقاومتی بدهی بانکی و یا چک برگشتی را مانع از ارائه تسهیلات ندانست و تسهلات کم درصد واگذار خواهد شد.

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تلاش های مسئولین و ائمه جمعه استان بویژه امام جمعه اردبیل درباره گمرک اصلاندوز و نیز سفر اخیر وزیر کشور گفت: وی در جریان کامل گمرک اصلاندوز قرار گرفت و برای خروج از تعطیلی و رکود احتمالی در آینده راهکارهایی خوبی پیشنهاد شد و امیدواریم در هیئت وزیران تجدید نظر شود.

استاندار اردبیل با اشاره به پروژه کارخانه اتوبوس در مشگین‌شهر گفت: کارخانه اتوبوس احداث شده مشگین شهر به دلیل برخی مشکلات، در حال حاظر فعال نیست و برای رفع مشکل و راه‌اندازی این کارخانه اقدامات اساسی باید انجام شود.

ارسال نظرات