فاطمه آلیا در گفتگو با «بسیج»:

وزارت ارشاد فقط شعار می دهد

نماینده سابق مجلس گفت: نگاه فرهنگی به بحث موسیقی مسئولیتش با وزارت ارشاد است در لفظ یا شعار و مصاحبه ها می گویند مشکلی نیست با هماهنگی است ولی در عمل واقعا دهن کجی به ارزش های انقلاب است.
کد خبر: ۸۷۳۶۴۶۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
فاطمه آلیا نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به هشدار های مکرر رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل فرهنگی گفت: در بحث مربوط به کنسرت ها که یکی از مصادیق ولنگاری فرهنگی است باید گفت که در مواردی آثار سوء فرهنگی دارد.

وی افزود: ممکن است در بعضی جاها هم کنسرت بدون اشکال برگزار شود ولی چون بعضا آثار سوء فرهنگی دارد ما می بینیم که در این خصوص دولت یک مدلی دستور می دهد و از آن طرف می بینیم که جزء مأموریت ذاتی نیروی انتظامی است که به هر حال انتظام شهر ها را داشته باشد.

آلیا اظهار داشت: نگاه فرهنگی به بحث موسیقی مسئولیتش با وزارت ارشاد است و می بینیم در لفظ یا شعار و مصاحبه ها می گویند مشکلی نیست با هماهنگی است ولی در عمل مردم از اکثر کنسرت ها ناراضی هستند و از بعضی از این اماکن که واقعا دهن کجی به ارزش های انقلاب است.

نماینده دوره نهم مجلس گفت: ما در حال حاضر به یک قرار گاه فرهنگی نیاز داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید متولی شود چون ساز و کار این مسئله در آنجا وجود دارد ولی خوب خیلی به نظر نمی آید چنین کاری صورت بگیرد. الان سه سال از مدتی که آقای روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند می گذرد و ما حساسیتی نسبت به جریانات فرهنگی نمی بینیم بلکه جریان هایی هم وجود دارند که شرایط ر ابه هم می زنند و افکار عمومی را متوجه بعضی مسائل حاشیه ای می کنند.

آلیا افزود: به نظر می آید یک قرارگاه فرهنگی باید باشد تا این ظرفیت های مختلفی که وجود دارد تقویت شوند هم افزایی شود چون هر چقدر کار فرهنگی شود جامعه نیاز دارد، ولی به هر حال باید چارچوب ها و معیارهایی نیز تعیین شود تا دستگاه های مختلف با هم همکاری و هم افزایی داشته باشند و این ولنگاری فرهنگی به وجود آمده از بین برود و به بحران کشیده نشود.

ارسال نظرات