استاندار اردبيل:

برخی ها به دنبال اختلاف در منطقه اند

استاندار اردبیل با اعلام اینکه برخی ها به بهانه های مختلف سعی در ایجاد اختلاف در منطقه و مانع تراشی در مسیر تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری هستند، گفت: انجام هرگونه تغییر در نام منطقه آزاد، موجب طولانی شدن روند تصویب می شود.
کد خبر: ۸۷۳۶۵۲۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، در ششمین روز از هفته دولت، در آیینی با حضور استاندار اردبیل ۶۹ پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی و صنعتی با یک هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در شهرستان پارس آبادمغان به صورت همزمان افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار اردبيل در آیین پرده برداری و افتتاح همزمان ۶۹ پروژه تولیدی، خدماتی و صنعتی در پارس آباد با اشاره به طرح عظيم پاياب سدخداآفرين اين پروژه را جزء بزرگترين و به صرفه ترین پروژه های عمرانی و اقتصادی در سطح کشور دانست و گفت: با تکمیل و بهره برداری کامل از آن افزون بر ۵۰ هزار نفر شغل پایدار ایجاد می شود و تولید محصولات زراعی و باغی به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

مجيد خدابخش با بیان اینکه این پروژه با شتاب و سرعت مناسبی در حال اجراست، افزود: عملیات اجرایی پایاب خداآفرین از سال ۸۳ شروع شده که در ۹ سال گذشته تنها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

استاندار اردبيل با بیان اینکه زمینه و بستر برای تولید بیشتر و ایجاد فرصت های شغلی در این منطقه فراهم است، ادامه داد: با افتتاح این طرح زمینه برای ایجاد کشت و صنعت های متعدد و راه اندازی زنجیره تولید فراهم می شود و اين در حالي است كه با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و عنایت مقام معظم رهبری، در سال جاری چهار هزار میلیارد ریال برای تسریع در روند اجرای این پروژه تخصیص یافته است.

خدابخش همچنين با بيان اينكه منطقه مغان برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از ظرفیت و قابلیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: لازمه پیشرفت کشور و رفع مشکل اشتغال جوانان جویای کار، در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وي در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل، اظهار امیدواری کرد این لایحه با همدلی و پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد.

استاندار اردبيل افزود: در صورت راه اندازی منطقه آزاد، بالغ بر یک میلیارد دلار از محل صدور انواع محصولات کشاورزی و باغی به بازار روسیه عاید کشورمان خواهد شد.

وي همچنين با بيان اینکه برخی ها به بهانه های مختلف سعی در ایجاد اختلاف در منطقه و مانع تراشی در مسیر تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری هستند، تصريح کرد: انجام هرگونه تغییر در این لایحه از جمله تغییر نام منطقه آزاد، سبب طولانی شدن روند تصویب می شود و بعد از تصویب نهایی می توان نسبت به تغییر نام اقدام کرد.

خدابخش صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به بخش کشاورزی را از نیازهای استان و منطقه بيان کرد و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی باعث شکوفایی بخش کشاورزی و رفع مشکل بیکاری می شود.

در این آیین كه در سالن اجتماعات مديريت جهاد كشاورزي پارس آباد برگزار شد به صورت همزمان از ۶۹ پروژه عمرانی و اقتصادی و خدماتی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۱۳میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال، بهره برداری شد.

ارسال نظرات