عضو ناظر مجلس در شوراي حقوق و دستمزد:

90 درصد مراجعه کنندگان، از ما درخواست شغل دارند

عضو ناظر مجلس در شوراي حقوق و دستمزد گفت: حدود ۹۰ درصد مراجعه کنندگان، از ما درخواست کار و شغل دارند که این وضع ایجاب می کند برای رفع مشکل اشتغال جوانان تدابیر اساسی اتخاذ شود.
کد خبر: ۸۷۳۶۵۲۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، شکور پورحسین در آیین افتتاح 69 طرح عمرانی در پارس آباد، ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه مغان را از مطالبات اصلي مردم عنوان كرد و گفت: در نقشه ترسیمی جدید شهرهاي اصلاندوز، پارس آباد، بیله سوار و گرمی در داخل محدوده منطقه آزاد قرار دارند.

وي چهار بانده کردن مسیر ارتباطی پارس آباد – اردبیل و ایمن سازی اين جاده مواصلاتی را از خواسته های جدی مردم این شهرستان مرزي دانست و افزود: متاسفانه جاده مواصلاتی پارس آباد – اردبیل به قتلگاه و یکی از محورهای حادثه خیز کشور تبدیل شده است كه ضرورت دارد راه و شهرسازي و استاندار اردبيل اهتمام جدي براي تكميل اين پروژه داشته باشند.

پورحسين، همچنین بر ضرورت احداث خط ریلی پارس آباد- اردبیل و آغاز عملیات اجرایی آن از پارس آبادمغان و اتصال به راه آهن جمهوری آذربایجان تاکید کرد و گفت: در این خصوص وصل راه آهن به آذربایجان، رایزنی هایی با مسوولان کشور آذربایجان صورت گرفته و آنان از این طرح استقبال می کنند.

عضو ناظر مجلس در شوراي حقوق و دستمزد، بیکاری را از مشکلات اساسی منطقه و کشور و منشاء بسیار از آسیب های اجتماعی دانست و اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد مراجعه کنندگان، از ما درخواست کار و شغل دارند که این وضع ایجاب می کند برای رفع مشکل اشتغال جوانان تدابیر اساسی اتخاذ شود.

وي با اشاره به ميزان نرخ بیکاری در شهرستانهاي پارس آباد و بيله سوار بيان كرد: طبق اظهار رئیس اداره کار اين شهرستانها 16500 نفر بيكار در پارس آباد و 3500 نفر بیکار تحصيلكرده نيز در اداره کار بيله سوار ثبت نام کرده و جویای کار هستند.

نماينده مردم شهرستانهاي پارس آباد و بيله سوار در مجلس، زیباسازی و آسفالت خیابان و معابر عمومی، تامين قير براي شهر پارس آباد، ساماندهی عشایر محدوده کشت و صنعت مغان و پارس، کمک مالي به کشاورزان خسارت دیده، تبدیل اصلاندوز به شهرستان، پرداخت پول گندمكاران را از دیگر مطالبات مردم منطقه عنوان و بر پیگیری و رفع آنها تاکید کرد.

وي همچنين با بيان اينكه با اتمام پروژه عظيم پاياب خداآفرين 62 هزار هكتار از اراضی دیم اين منطقه به آبی تبديل خواهد شد، ادامه داد: به عقیده کارشناسان، در صورت بهره برداری مناسب از اين طرح زمينه اشتغال 25 الي 35 هزار نفر فراهم مي شود و می تواند تحول شگرفی در مغان ایجاد کند.

پورحسين از تبديل بخش اصلاندوز به شهرستان و پيگيري آن از طريق مديركل تقسيمات كشوري خبر داد و در ارتباط با تبديل فرمانداري پارس آباد به فرمانداري ويژه نيز گفت: متاسفانه فرمانداري ويژه از دست دولت خارج شده است و بر اساس درجه بندي انجام مي شود و اين مساله درباره شهرستان پارس آباد هم صدق مي كند.

نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس همچنين از رايزني براي تغيير نام منطقه آزاد تجاري اردبيل به اسم مغان در كميسيون اقتصادي مجلس خبر داد.

ارسال نظرات