عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت مجاز به اخذ 5 میلیارد دلار وام از روسیه برای پروژه های عمرانی شد

حمید بنایی گفت: طبق مصوبه مجلس نمایندگان به دولت اجازه دادند تا سقف مقرر در تبصره 3 قانون بودجه سال 1395 تا مبلغ 5 میلیارد دلار از روسیه برای اجرای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) وام بگیرد.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۲۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

 حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم گناباد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه رکود مسکن بار مطالبات پیمانکاران عمرانی را از دولت سنگین‌تر کرد اظهار داشت: معوقات پیمانکاران عمرانی در طی مصوبات دولت درطی اصلاحیه بودجه 95 پرداخت می‌شود.

 وی با بیان اینکه ریل گذاری مالی خوبی مجلس برای دولت تهیه کرده است افزود: اخیرا مجلس دهم حرکت  خوبی را برای پرداخت معوقات پیمانکاران عمرانی در نظر گرفته است و در بودجه 95 میزان 85 هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقاتی پیمانکاران عمران، بیمه‌ها و معوقات فرهنگیان  در نظر گرفته شده است.

بنایی خاطر نشان کرد: مجلس دهم توانسته مصوبه دریافت وام برای دولت را تهیه کند که در این خصوص دولت بتواند منابع مالی مورد نیاز را از کشور روسیه تامین  کرده و با در نظر گرفتن موازین قانونی اوراق قرضه اسلامی بتواند نوید بخش پرداخت مطالبات پیمانکاران عمرانی طی حداکثر 4ماه آینده باشدآنچه مهم است این است که دولت مدیریت وام را به شکل صحیح انجام داده  و معوقات را بپردازد.

بنایی در خاتمه افزود: طبق مصوبه مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند تا سقف مقرر در تبصره 3 قانون بودجه سال 1395 تا مبلغ 5 میلیارد دلار از روسیه برای اجرای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) وام بگیرد.

ارسال نظرات