داود مرادیان در گفتگو با «بسیج»:

هیچ نهادی به فکر بیمه سینماگران نیست

کارگردان و مستندساز کشورمان گفت: بنابراین بیمه به صورت خودگردان در آمده و هر کسی برای خودش اقدام کرده هیچ نوع بیمه ای نیست هیچ نهادی هم تا کنون دغدغه این مسئله را نداشته است.
کد خبر: ۸۷۳۷۲۰۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
داود مرادیان کارگردان و مستندساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اساسا برای بچه هایی که کار مستند و سینما می کنند بیمه معنا ندارد.

وی ادامه داد: چون این افراد باید عضو خانه سینما شوند و حداقل تا جایی که من می دانم 90 درصد حزب اللهی ها عضو نیستند چرا که ما فضای آن سبک مستندسازی را به رسمیت نمی شناسیم، زمانی آنها ما را به رسمیت نمی شناختند ولی حالا ما آنها را به رسمیت نمی شناسیم و این مهم است.

مرادیان اظهار داشت: بنابراین بیمه به صورت خودگردان در آمده و هر کسی برای خودش اقدام کرده هیچ نوع بیمه ای نیست هیچ نهادی هم تا کنون دغدغه این مسئله را نداشته است.

کارگردان و مستندساز کشورمان تصریح کرد: نکته دیگر این است که نُرم مستندی که الان بچه های حزب اللهی کار می کنند با مستندی که جریان روشنفکری کار می کند فرق دارد و معمولا جزء مستند های خطر محسوب می شود و اینها معمولا در مناطق مرزی و پر خطر کار می کنند و هیچ نوع پوششی هم روی آنها نیست.

مرادیان افزود: بحث دیگر تولید است که مخاطب محور نیست یعنی متاسفانه سازمان صدا و سیما اسپانسرهای خودش را دارد یعنی فلان برنامه ساز این اقبال را دارد که حالا با رانت هایی که دارد پخش خوبی داشته باشد این مربوط به بخش داستانی می شود. بخش مستند هم بیش از 95 درصد به عقیده من چیزی که می بینم تماما مشارکتی است یعنی ارگان ها تولید می کنند و سازمان صدا و سیما فقط پخش می کند.

ارسال نظرات