عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با « بسیج» مطرح کرد

خودداری وزارت نفت برای شفاف‌سازی قراردادهای جدید نفتی/ حتی معاونان وزیر هم از جزئیات این قراردادهای "محرمانه" بی‌خبرند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: محرمانه بودن قراردادهای جدید نفتی به قدری واضح است که هنوز هم خود معاونان آقای زنگنه از الگوی قراردادهای جدید نفتی مطلع نیستند.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۴۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عدم ارائه اطلاعات دقیق در خصوص قراردادهای جدید نفتی از سوی وزارت نفت، اظهار داشت: آقای زنگنه باید اطلاعات دقیقی از قراردادهای جدید نفتی را بازگو کند، مطمئن باشید اگر اطلاعات و الگوی روشنی روی میز بیاورند و پشت میز مطلبی باقی نماند و در جلسه علنی مجلس به موضوع قراردادهای جدید نفتی بپردازند، منتقدان هم سکوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قراردادهای جدید در هاله‌های ابهام قرار دارند، افزود: مردم، خدمتگزاران و کارشناسان باید از قراردادهای جدید مطلع شوند و ایرادات را مطرح کنند و وزارت نفت هم این انتقادات را بپذیرد.

خادمی بیان داشت: با شرایطی مواجه شده‌ایم که وزارت نفت الگوی نفتی ارائه نمی‌دهد، شفافیت رفتاری و گفتاری درباره قراردادهای جدید نفتی ندارد و حتی حاضر نیستند در مناظره شرکت کنند از آقای زنگنه بپرسید دلایل پنهان کاری چیست؟!

عضو کمیسیون انرژی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی قراردادهای اقتصادی بین‌المللی خاطر نشان کرد: نه تنها منتقدان بلکه همه اقشار جامعه خواستار شفاف سازی اقتصادی در حوزه های مختلف هستند و نفت جایگاه بالاری دارد پس  تا زمانی‌که زیر ساخت‌های اقتصادی از شفافیت لازم برخوردار نباشد مشکلات رفع نشدنی است.

خادمی در خاتمه گفت: محرمانه بودن قراردادهای جدید نفتی به قدری واضح است که هنوز هم خود معاونان آقای زنگنه از الگوی قراردادهای جدید نفتی مطلع نیستند.

ارسال نظرات