امام جمعه مشگین‌شهر:

در صورت مغایرت مبانی فرهنگ اسلامی باید با شجاعت از مواضع انقلاب دفاع کنیم

مدیریت فرهنگی باید در راستای فرهنگ و مبانی انقلاب اسلامی باشد در غیر این صورت باید با شجاعت و صراحت مواضع انقلاب اسلامی را بیان و از آن دفاع کنیم.
کد خبر: ۸۷۳۷۸۳۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه گفت: نباید در خصوص مسائل فرهنگی غافل شد و در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... مسائل فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: توجه به فرهنگ انقلابی بر مبنای ارزش‌های دینی مورد تاکید اسلام است لذا در خصوص موضع گیری‌های اخیر در خصوص اجرای کنسرت موسیقی در مشهد مقدس لازم به ذکر است آیت الله علم الهدی از فقه‌های برجسته و با بصیرت انقلاب اسلامی است لذا موضع آیت الله علم الهدی در خصوص حرام بودن کنسرت نیست بلکه معتقد است حاشیه‌های این کنسرت در شأن و جایگاه علی بن موسی رضا (ع) نیست.

وی افزود: متاسفانه برخی تحلیلگران تحلیل درستی از وضعیت موجود ارائه نمی‌دهند و وقتی علما و فقه‌ها در خصوص کنسرت اظهار نظر می‌کنند علما را به مخالفان اجرای کنسرت در جامعه معرفی می‌کنند در حالی که اگر برنامه یا کنسرت در چهارچوب قانون اجرا شود هیچ کس معترض نخواهد بود اما در حواشی این کنسرت‌ها رقص مختلط زن و مرد که شباهت زیادی به پارتی دارد که جای اعتراض دارد.

وی خاطر نشان کرد: موضع گیری آیت الله علم الهدی این بود که حواشی کنسرت در مشهد مقدس مناسب حرم علی بن موسی رضا (ع) نیست لذا باید حرمت و حریم مشهد مقدس حفظ شود.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: هیچ کس با اجرای کنسرت موسیقی مخالف نیست اما باید با قانون و شرع مقدس اسلام مطابقت داشته باشد.

وی افزود: ما در مسئله فرهنگی با مشکل مواجه هستیم چرا که باید فرهنگ دینی در کشور گسترش یابد و سبک زندگی اسلامی در جامعه ترویج داده شود.

وی تاکید کرد: ما نباید از مسائل فرهنگی غافل شویم، مدیریت فرهنگی باید در راستای فرهنگ و مبانی انقلاب اسلامی باشد در غیر این صورت باید با شجاعت و صراحت مواضع انقلاب اسلامی را بیان و از آن دفاع کنیم.

ارسال نظرات