رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل:

فعالیت‌های علمی استان توسعه می یابد

به منظور آشنایی با فعالیت‌های همدیگر و همکاری جهت پیشبرد اهداف علمی و حل مشکلات اساسی استان، نشست مشترک اقشار دانشور بسیج و مسئولین جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در خانه نخبگان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۷۸۳۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این جلسه که در محل سازمان رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در خصوص فعالیت‌های این نهاد انقلابی گفت: در تشکیل جهاددانشگاهی در سال‌های اول انقلاب اسلامی یک درایتی بود تا دانشگاه‌ها را مدیریت کند. با گذشت زمان این نهاد در کنار فعالیت های خود به فعالیت‌های نو و فناورانه روی آورد.

رامز نصیری صالح با بیان اینکه جهاددانشگاهی و مجموعه بسیج از لحاظ اهداف با هم مشابهت دارند و نمونه‌های بارز اقتصاد مقاومتی هستند خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی متکی به فناوری و توانمندی‌های داخلی است و بعد از سر و سامان دادن به دانشگاه که رسالت اولیه تشکیل این نهاد بود به سمت کارهای فناورانه و نو رفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، جهاددانشگاهی با نیازسنجی استان سعی کرده است در رفع دغدغه‌های موجود و توسعه همه جانبه آن گام بردارد تصریح کرد: ما در حال رصد وضعیت استان هستیم تا زیرساخت هایی که استان از نبود آن‌ها رنج می‌برد را فراهم سازیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل به فعالیت‌های آموزشی، قرآنی، فرهنگی و پژوهشی واحد اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری بیشتر و تخصصی‌تر با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل می‌توانیم سطح فعالیت‌های علمی تحقیقاتی را در استان افزایش و بسیاری از ماموریت‌های سخت را انجام دهیم.

نصیری صالح اظهار گفت: جهاددانشگاهی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در همه دوران بدون جهت‌گیری سیاسی به فعالیت خود ادامه داده‌اند. با توجه به تشابه ساختار بسیج و جهاددانشگاهی این دو نهاد می‌توانند همکاری خوبی باهم داشته باشند.

در ابتدای این جلسه مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل با اشاره به حمایت این سازمان از طرح‌های محصول محور تصریح کرد: تجاری‌سازی محصول و ایجاد اشتغال از اهداف مهم بسیج علمی است.

فاضل احدی با بیان اینکه طرح‌های بزرگ با هزینه بالا می‌توانند با تقسیم به طرح‌های کوچک‌تر اقماری مورد حمایت قرار گیرند افزود: این سازمان در سال 13۸۸ بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جنبش نرم‌افزاری و تولید علم تشکیل یافته و متشکل از مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران و مرکز رشد خلاقیت است و می‌توان چنین ادعا کرد که سازمان بسیج علمی پژوهشی، اولین سازمانی است که از ایده حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: ما بدون هیچ چشم داشتی از مخترعان حمایت مادی و حقوقی می‌کنیم و بعد از تولید محصول نیمه صنعتی برای جذب سرمایه‌گذار و تجاری‌سازی طرح مخترعان از هیچ گونه تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

در ادامه این جلسه مسئولین اقشار دانشور بسیج به تبیین فعالیت‌های خود و نحوه همکاری با جهاددانشگاهی پرداختند.

ارسال نظرات