مسئول اداره فرهنگ نهادی سپاه:

برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن باید خود را مسئول بدانیم

دکتر بهشتی مسئول اداره فرهنگ نهادی سپاه، گفت: برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن باید خود را مسئول بدانیم.
کد خبر: ۸۷۳۷۹۳۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، گردهمایی و نشست فرهنگیاران فعال سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، با حضور دکتر بهشتی مسئول اداره فرهنگ نهادی سپاه و سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.

دکتر بهشتی، تصریح کرد: مسئله فرهنگی از مهم ترین مسائلی است که در جامعه باید به آن توجه داشت به ویژه زمانی که غربی ها برای نفوذ در کشور همواره از حوزه فرهنگ وارد می شوند تا ذهنیت کلی جامعه را به تدریج دستخوش تغییر کنند. متاسفانه گاه این موضوع توسط مسئولان نادیده انگاشته می شود، حال آنکه تبعات بی توجهی به مسائل فرهنگی چنان سنگین است که هیچ گونه قصوری در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)،ابراز داشت: همه در قبال فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی که موجبات بی بند و باری و فساد را فراهم می کند و فرهنگ جامعه را در معرض هجمه دشمن قرار می دهد، مسئول هستیم.

مسئول اداره فرهنگ نهادی سپاه، عنوان کرد: اعتقاد به اصول اعتقادی همچون توحید، معاد و نبوت نوعی تعهد در فرزندان پدید می‌آورد و میزان مصونیت آن‌ها را در برابر یورش فرهنگی بیگانگان افزایش می‌دهد. چناچه اعتلاء و عمق بخشیدن به معرفت و بصیرت دینی و قرآنی، و تحکیم فکری و عملی ارزش‌های انقلاب اسلامی، و مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و می‌باشد.

بهشتی، تصریح کرد: شاید در نگاه اول، ناهنجاری در فضاهای مجازی، موضوع چندان گسترده و کلانی به نظر نرسد که در حوزه فرهنگی احساس خطر کنیم، اما این موارد مصداق "رخنه فرهنگی” است که از فروردین ۱۳۹۳ توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد و ایشان به مسئولان فرهنگی فرمودند که : "باید مراقب رخنه های بسیار خطرناک فرهنگی باشند”.

وی، یدآور شد: شبکه اجتماعی طی چند سال گذشته به یکی از شبکه های پرمخاطب مجازی در ایران بدل شده است و عدم نظارت بر آن سبب شده به فضایی بی در و پیکر برای ترویج بی اخلاقی و فساد تبدیل شود. این در حالی است که مسئولان فرهنگی واکنشی نشان نداده اند و ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و جلوگیری از ترفندهای دشمن برای تغییر سلایق و علایق مردم کشورمان را با هدف نفوذ فرهنگی نادیده می انگارند.

مسئول اداره فرهنگ نهادی سپاه، افزود: در این شبکه های اجتماعی، موضوع مهم مربوط به تغییر الگوهای زندگی است؛ یعنی دشمنان در صدد هستند که رنگ و بوی زندگی ایرانی-اسلامی به یغما برود و غرب برای نفوذ فرهنگی، سبک زندگی غربی را در خلال تصاویری به ویژه در خصوص نوع پوشش، در اذهان جامعه تثبیت کند تا به اهداف خود دست یابند.

وی، اظهار داشت: فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری به معنای باورهای مردم، ایمان مردم، عادات مردم و آن چیزهایی که مردم در زندگی روزمره با آن سر و کار دائمی دارند و الهام بخش مردم در حرکات و اعمال آنهاست.

دکتر بهشتی، گفت: مسئله فرهنگی مستقیما با مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در ارتباط است و برای رسیدن به تعالی در جامعه، باید آفت های این حوزه را به درستی شناسایی کرد و با فرهنگ سازی صحیح در جامعه، از رخنه های فرهنگی جلوگیری به عمل آورد. زمانی که مردم هوشیار باشند، دشمن دیگر نمی تواند چنین فضاهایی را جولانگاه اهداف شوم و پلید خود بداند چرا که دیگر با افرادی رو به روست که دغدغه اخلاق و هنجارهای اجتماعی دارند و از اشاعه فحشا به هر طریقی جلوگیری می کنند که به فرموده مقام معظم رهبری، «فرهنگ مثل هوایی است که چه بخواهیم چه نخواهیم باید تنفس کنیم، بنابراین اگر تمیز باشد یا آلوده، اثر متفاوتی بر جامعه و کشور خواهد داشت.» پس چه بهتر که این هوا را پاکیزه نگاه داریم و وظیفه خود بدانیم زمانی که مسئولان در خواب غفلت به سر می برند، خود به میدان پا گذاشته و با مصادیق فساد و رخنه فرهنگی مبارزه کنیم.

ارسال نظرات