مطالعات محققان نشان داد؛

کارگران امدادونجات حملات یازده سپتامبر از زوال عقل زودرس رنج می‌برند

مطالعات محققان نشان می‌دهد؛ آتش نشانان، افسران پلیس و سایر پرسنل خدمات اضطراری آمریکا که جان خود را برای کمک به حادثه دیدگان وقایع یازده سپتامبر به خطر انداختند، اکنون از زوال عقل زودرس و اختلالات شناختی رنج می‌برند.
کد خبر: ۸۷۳۷۹۹۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، تنها چند روز دیگر به سالگرد حادثه یازده سپتامبر باقی مانده است و علی‌رغم گذشت ۱۵ سال از این حادثه که بیش از سه هزار نفر جان خود را از دست دادند، ابعاد جدیدی از آثار این واقعه تروریستی نمایان می‌شود.

 

IFL Science، نوشت: پس از گذشت پانزده سال از حمله به مراکز تجارت جهانی آمریکا World Trade Center، آتش نشانان، افسران پلیس و سایر پرسنل خدمات اضطراری این کشور که جان خود را برای کمک به کسانی که در هرج و مرج این حادثه گرفتار شده بودند، به خطر انداختند؛ اکنون از عواقب عاطفی و روانی ناشی از تروما رنج می‌برند.

 

براساس یک مطالعه جدید، کارگرانی که در این حادثه مسئول نجات بودند، به صورت خیلی غیر طبیعی در سنین جوانی دچار  اختلالات استرس پس از سانحه (PTSD) شدند و در معرض اختلال شناختی و زوال عقل در آینده نزدیک هستند.

 

PTSD یک بیماری پیچیده است که شامل مجموعه‌ای از علائم، از جمله وقفه‌های زمانی و دیگر واکنش‌های احساسی و رفتاری در برابر وقایع آسیب‌زا است؛ این علائم در میان کهنه سربازان جنگ، رایج است؛ اگرچه دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند علت این وضعیت را توضیح دهند.

 

در پرتو این پدیده نگران کننده، تیم مطالعه کننده، 818 کارگر نجات در حادثه برج‌های دوقلو مرکز تجارت جهانی را از یک کلینیک ویژه درمان کسانی که از PTSD رنج می‌برند، فراخواندند؛ هنگام ارزیابی سلامت روانی این افراد، محققان دریافتند که 12.8 درصد و یا به عبارتی یک نفر از هر هفت نفر، نشانه‌هایی از اختلال شناختی دارند در حالی که 1.2 درصد نیز نشانه‌هایی از زوال عقل دارند.

 

با توجه به اینکه میانگین سنی مطالعه شوندگان در طول این دوره تحقیقاتی،53 سال بود، این اعداد سرسام‌آور ارزیابی شدند.

 

علاوه بر این، با توجه به اینکه حدود 33 هزار نفر که از PTSD و افسردگی ناشی از دخالت آنها در حملات یازده سپتامبر رنج می‌بردند و درمان شدند، اکنون محققان نگران 5 هزار و 300 نفر از افرادی هستند که به طور قطع از اختلال شناختی و 810 نفری که از زوال عقل رنج خواهند برد.

 

ارسال نظرات