خبرهای داغ:
مسئول بسیج رسانه خوزستان در گفتگو با«بسیج»:

شورای عالی فضای مجازی به دغدغه رهبری در این حوزه توجهی نمی‌کند

نوروزیان گفت: مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی دانسته اند و متأسفانه اعضای شورای عالی فضای مجازی به این دغدغه رهبری هیچ توجهی نمی کنند.
کد خبر: ۸۷۳۸۲۷۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷

عادل نوروزیان مسئول بسیج رسانه خوزستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: سازمان متولی حوزه فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی است که متأسفانه آن چیزی که ما می بینیم این است که این شورا آنطور که باید و شاید به وظایف خود عمل نکرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال گذشته در جلسه اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی 10 وظیفه، کارکرد و مسئولیت را برای این شورا در نظر گرفتند که اگر این احکام خوانده و بررسی شوند و به سرانجام برسند می توان شاهد ساماندهی اساسی در حوزه فضای مجازی باشیم، اما شاهدیم که جلسات شورای عالی فضای مجازی مرتب تشکیل نمی شود و اهمیتی نمی دهند به طوری که بعضی از اعضای این شورا از این که حداقل جلساتی برگزار شود شاکی بودند چه برسد به اینکه مصوبات جلسات هم بخواهد اجرایی شود.

این کارشناس فضای مجازی گفت: این درحالی است که مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی دانسته اند و متأسفانه اعضای شورای عالی فضای مجازی به این دغدغه رهبری هیچ توجهی نمی کنند.

نوروزیان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای هیئت دولت و فرمایشات ایشان درباره فضای مجازی و لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خاطر نشان کرد: بحث ایرانی و اسلامی سازی فضای مجازی نظارت بیشتر در محتوای رد وبدل شده آن و فاکتور های دیگر از دغدغه همه ماست و اینها در شبکه ملی اطلاعات دیده شده است.

مسئول بسیج رسانه خوزستان تصریح کرد: اگر این انقلاب در حوزه فضای مجازی صورت بگیرد یعنی اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود، آنوقت در کنار پویایی و فعالیت مجدد شورای عالی فضای مجازی بسیاری از مشکلات ما در حوزه فضای مجازی برطرف خواهد شد.

نوروزیان در خاتمه یادآور شد: البته از نقش نهاد های فرهنگ ساز در فضای مجاری هم نباید چشم پوشی کرد نهاد های فرهنگ ساز در این حوزه باید پای کار آمده و پاس کاری نکنند، هر مسئولی باید به اندازه دغدغه و فهم خود از سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص ایفای نقش کرده و نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی را نیز آموزش دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها