پورمختار در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

کاهش نرخ تورم به بهای تعطیلی واحدهای تولیدی!

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع کاهش تورم که تسری پیدا کرده است به بهای تعطیلی واحدهای تولیدی بوده است.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۷۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

محمد علی پورمختار عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ادعای کاهش نرخ تورم از سوی دولت اظهار داشت: موضوع کاهش تورم که تسری پیدا کرده است و در بخش‌هایی هم مورد قبول است به بهای تعطیلی واحدهای تولیدی محقق شده است.

وی با بیان اینکه رکود شدید اقتصادی حاکم است افزود: در حوزه ساختمان، مصالح ساختمانی رکود شدید حاکمیت یافته است دولت ادعا دارد تور را کنترل کرده و پایین آورده است ولی به بهای تعطیلی اکثریت واحدهای تولیدی در ساختمان و مصالح ساختمانی است.

پورمختار بیان داشت: اگر دولت منابع مالی و پوولی به واحدهای تولیدی تزریق کند نه تنها به کمک آنها نخواهد آمد بلکه آنها را بیشتر بدهکار بانک‌ها خواهد کرد این در حالی است که واحدهای تولیدی هر چه تولید کنند خریداری برای آنها وجود ندارد .

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطر نشان کرد: وقتی صنایع تولیدی اعم از ساختمان سازی کشور متوقف و تعطیل شده است یا صادرات محصولات واحدهای تولیدی و صنعتی با موانع عدیده‌ای مواجه است  لذا تولیدکنندگان نمی‌توانند تولید کنند.

پور مختار بیان داشت: در برخی از بخش‌ها مثل مواد غذایی و خوراکی بلاخص خودرو خود دولت رسما ورود پیدا کرد و اجازه داد تا قیمت محصولات خودورویی 8تا 10 درصد افزایش پیدا کند و افزایش قیمت در  تورم تاثیر گذار بود و تورم در بخش خودرو وجود دارد.

ارسال نظرات