نماز جمعه اهل سنت در خاش:

عظمت و ابهت امت اسلامی در حج نشان داده می شود

حضور در اجتماع بزرگ عید قربان به معنویت آن می افزاید لذا در شورای امامان جمعه و جماعات خاش بر پرشور برگزار شدن نمازهای عید و نیز برپایی زودهنگام و در ساعت مقرر و هماهنگ آن برای تمام مناطق تاکید شده است
کد خبر: ۸۷۳۸۶۵۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان :امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی الحجه بر ضرورت انجام عبادات در دهه نخست این ماه بزرگ و معنوی و فضیلت قربانی کردن و شرکت در نماز عیدسعید قربان تاکید کرد.
مولوی محمدعلی شهنوازی حضور پرشور در مناسک حج و نیز نمازها و اجتماعات بزرگ عید قربان را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: عظمت و ابهت امت اسلامی در حج نشان داده می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: برخی مشکلات و اختلاف ها میان دولتهای ایران و سعودی رفع تا زمینه حضور زائران بزرگوار ایرانی به مناسک حج فراهم شود زیرا ایرانی های مسلمان حق دارند فریضه بزرگ و معنوی حج را ادا کنند.

امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: روزه گرفتن در 10 روز نخست ماه ذی الحجه و روز عرفه دارای اجر و ثواب بسیار بالایی است لذا همگان را به روزه داری و نیز ذبح قربانی توصیه می کنم.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی ضرورت توجه به نیازمندان را در این ایام و روز عید سعید قربان متذکر شد.
وی اظهار داشت: حضور در اجتماع بزرگ عید قربان به معنویت آن می افزاید لذا در شورای امامان جمعه و جماعات خاش بر پرشور برگزار شدن نمازهای عید و نیز برپایی زودهنگام و در ساعت مقرر و هماهنگ آن برای تمام مناطق تاکید شده است.

امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش هم در خطبه های نماز جمعه ضرورتهای مهم وحدت در جامعه اسلامی و خدمت کردن شایسته مسئولان به مردم را متذکر شد و گفت: بهترین عمل رعایت تقوا و خدمت صادقانه و شایسته به مردم است.

 

ارسال نظرات