رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر:

صدور حکم محکومیت 2 واحد آلاینده در ابهر

حکم محکومیت برای دو واحد آلاینده زیست محیطی در ابهر از سوی دادگاه صالحه صادر شد.
کد خبر: ۸۷۳۸۸۷۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ابهر گفت: به دلیل رعایت نشدن قوانین زیست محیطی حکم محکومیت برای دو واحد آلاینده در ابهر از سوی دادگاه صالحه صادر شد.

سعید حقیقی افزود: نظارت و پایش عملکرد واحدهای صنعتی در راستای توسعه صنعتی توام با حفظ محیط زیست، در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه واحدهای صنعتی باید خود را ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی بدانند، اظهار داشت: با توجه به پایش‌های انجام شده چنانچه یک واحد صنعتی در رعایت موازین قانونی زیست محیطی کوتاهی کرده باشد، راهنمایی و مشاوره، تذکر شفاهی، صدور اخطاریه و در نهایت در صورت عدم توجه به هر کدام از این مراحل و ارسال پرونده به مراجع قضایی جهت پیگیری قانونی در دستور کار قرار دارد.

حقیقی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان ابهر توجه ویژه‌ای در رعایت قوانین و توجه به مسائل زیست محیطی داشتند و تعداد قابل توجهی از واحدها در زمره صنایع سبز و دوست‌دار محیط زیست قرار گرفتند. باید دانست با این کار سرمایه عظیم طبیعت که نعمت جبران‌ناپذیری بوده و حق نسل‌های بعدی است، به خوبی به آیندگان منتقل خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست ابهر با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 4 واحد صنعتی فعال در شهرستان به دلیل تهدید و تخریب محیط زیست به دادگاه صالحه معرفی شدند، خاطر نشان ساخت: برای 2 واحد حکم محکومیت صادر و 2 پرونده دیگر نیز در دست پیگیری است.

ارسال نظرات