فرماندار مشگین شهر:

جنگل نشینان شهرستان مشگین تنور گازی رایگان می گیرند

فرماندار مشگین شهر گفت: با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت ، توزیع تنور گازی رایگان در بین جنگل نشینان شهرستان مشگین شهر آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۰۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، فرماندار مشگین شهر در جریان توزیع تنورهای گازی در منطقه جنگلی پاشابیگلو گفت: این طرح با هدف جلوگیری از قطع درخت ، درختچه و بوته های جنگلی به عنوان سوخت توسط جنگل نشینان اجرا می شود.

ابراهیم امامی افزود: در اجرای این طرح روستای جنگل نشین پاشابیگلو به عنوان روستای پایلوت انتخاب شده و به زودی کار توزیع تنور گازی رایگان در 11 نقطه دیگر شهرستان آغاز می شود.

وی گفت: شهرستان مشگین شهر دارای بیش از 10 هزار هکتار جنگل مصنوعی و حدود 500 هکتار جنگل مصنوعی است که نقش ارزنده ای در اکوسیستم منطقه و رواج صنعت گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر با اجرای طرح حفظ ، احیا و صیانت از جنگل های ارسباران پوشش گیاهی جنگل های منطقه به صورت چشمگیری افزایش یافته از تشدید برخورد با متعرضان به جنگل های شهرستان خبر داد.

امامی اظهار کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشگین شهر آماده واگذاری اراضی برای اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی است.

وی افزود: اجرای این طرح در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل می تواند در توسعه اقتصادی منطقه و بهبود وضع معیشتی روستاییان موثر باشد.

ارسال نظرات