یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

اصل 44 در نظام سرمایه داری دولت مغفول ماند

ابراهیم رزاقی گفت: دولت اصل 43 و 44 را مورد غفلت قرارداده است و نظام سرمایه‌داری را برای دلالان و واسطه‌ها رواج داده است که در این نظام سرمایه داری تعریف شده تولید کنندگان و صنعتگران جایگاهی ندارند.
کد خبر: ۸۷۳۹۲۴۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت اصل 43 و 44 را مورد غفلت قرارداده است و نظام سرمایه‌داری را برای دلالان و واسطه‌ها رواج داده است که  در این نظام سرمایه داری تعریف شده تولید کنندگان و صنعتگران جایگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها تریبون وضعیت اقتصادی واقعی مردم باشند نه مبلغ پروژه‌های نیمه اتمام دولت افزود: مردم با اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند که از طریق رسانه‌ها مطرح نمی‌شود باید به جزییات خبرهای اقتصادی پرداخته شود افزایش مونتاژ خبری مساعد نیست بلکه تولید کنندگانی را از صحنه اقتصادی حذف کرده و به مونتاژکار مبدل ساخته است و کارگران بسیاری در تولید کنندگان را اخراج کرده است.

رزاقی در خاتمه خاطر نشان کرد: بانک‌ها  در دولت یازدهم به جای اینکه در خدمت تولید، صنعت مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی باشند در خدمت دلالان و سوداگران تولید قرار گرفته است که تسهیلات بانکی برای خرید مزرعه‌ای، کارخانه‌ای یا کارگاهی تهیه می‌کنند که بتوانند کالاهای وارداتی را در این برج‌های ساخت و ساز به فروش بیشتری برسانند.

ارسال نظرات