در راستای طوفان اخیر؛

فعالیت بسیج جامعه پزشکی در غالب تیم‌های امداد و نجات در قائمشهر

مسئول بسیج جامعه پزشکی گفت: اولین گروهی که وارد حوزه خدمت رسانی در سطح قائمشهر شد، بسیج جامعه پزشکی بود و اقداماتی را برای کمک به مردم و بازکردن جاده انجام داد.
کد خبر: ۸۷۳۹۲۴۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، سیل و طوفان روز جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، سمنان، مازندران و گلستان میزانی از خسارات مادی و جانی بر جای گذاشت.

در این باره ناصر چرخ‌‎ساز، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تایید خبر جان باختن ٧ نفر در سیل و طوفان اخیر گفت: ١٣٨ شهر و روستا با سیل و طوفان دست و پنجه نرم کرده‌ است.

اما در این باره با نصرالدین قاضی زاده، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران گفت‌وگو کردیم؛ وی درباره اقدامات بسیج جامعه پزشکی در مدیریت سیل و طوفان در قائم شهر گفت: اولین گروهی که وارد حوزه خدمت رسانی در سطح قائم شهر شد، بسیج جامعه پزشکی بود و اقداماتی را برای کمک به مردم و بازکردن جاده انجام داد.

وی ادامه داد: نیروهای بسیج پایگاه‌های مقاومت در غالب تیم‌های امداد و نجات به سرعت وارد عمل شدند اما با وجود ورود نیروهای بسیج جامعه پزشکی متاسفانه در رسانه‌ها به این موضوع پرداخته نشد و مثل همیشه خدمات بسیج گمنام انجام شد.

قاضی زاده، درباره روند وقوع سیل و طوفان در قائم شهر بیان کرد: طوفان تقریبا ساعت 4 صبح جمعه با سرعت 130 کیلومتر شروع شد و در ساعت 5 صبح به اوج خود رسید به شکلی که محدوده 10 تا 20 متری بیشتر امکان دید وجود نداشت و این طوفان به مدت دو ساعت به طول انجامید.

وی ادامه داد: با شروع طوفان اداره برق تمامی برق‌های منطقه را قطع کرد به همین دلیل برق گرفتگی ناشی از افتادن تیرهای فشار قوی و درخت بر روی تیر برق وجود نداشت.

بر اثر طوفان در قائم شهر 4 نفر زخمی شدند

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران با اشاره به اینکه بر اثر طوفان در قائم شهر کشته وجود نداشته اما 4 نفر زخمی شدند، گفت: اگر این طوفان در روز اتفاق می‌افتاد مطمئنا تعدادی از افراد کشته می‌شدند چرا که سرعت طوفان میزانی بود که ایرانیت‌های ساختمان را بلند کرده و به 300 تا 400 متر آنطرف‌تر پرت می‌کرد.

قاضی زاده، با اشاره به اینکه طوفان در صبح زود اتفاق افتاده و مراکز کاری تعطیل بوده اند، تصریح کرد: از سوی فرمانده سپاه دستوری برای همکاری بسیج جامعه پزشکی صادر نشده بود و بسیج جامعه پزشکی به شکل انفرادی وارد کار امدادرسانی شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران درباره اخبار منتشر شده مبنی بر هفت کشته در طوفان اخیر گفت: این تعداد کشته مربوط به قائمشهر نیست و در محمودآباد، نور، فریدون کنار و بابلسر رخ داده است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار