مدیر مسئول روزنامه جوان نوشت:

راه فراری که رهبری برای هاشمی گذاشت اما خودش بست

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان نوشت: در اسفند ماه بود که توئیتر هاشمی نوشت: «دنیای فردا، دنیای گفتمانهاست نه موشک» رهبری در یک دیدار عمومی فرمودند: «اگر این حرف از روی آگاهی است خیانت است اما ..
کد خبر: ۸۷۳۹۴۰۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان نوشت: در اسفند ماه بود که توئیتر هاشمی نوشت: «دنیای فردا، دنیای گفتمانهاست نه موشک» رهبری در یک دیدار عمومی فرمودند: «اگر این حرف از روی آگاهی است خیانت است اما اگر از سر ناآگاهی وسهو است بحث دیگری است». هاشمی به بخش دوم سخن رهبری چسبید و اعلام کرد من خودم مسئول جنگ بودم و اصلا در جریان این پست نبوده ام و حتی بحث برخورد با فرد خاطی طرح شد.
اما دیروز که علت توسعه ژاپن و آلمان را محرومیت از نیروی نظامی دانستند دوباره دم خروس بیرون زد و همان توئیت با ادبیاتی دیگر عنوان شد و بخش اول حرف رهبری توسط خود  هاشمی تایید شد. راز توهمی ادغام ارتش و سپاه بعد از جنگ نیز همین تراوشات بوده است که امام با تیزبینی مانع شدند. درباره توسعه این دو کشور بعد از جنگ جهانی دوم چند نکته  مهم است که احتمالا هاشمی نمی داند.
1-محرومیت این دو کشور از نیروی نظامی ارادی نبود بلکه تحمیلی بود و به همین دلیل تجاوز به زنان ژاپنی در جزیره اکاوا توسط سربازان آمریکایی به مثالی جهانی تبدیل شده است. آلمان نیز انبار زباله های هسته ای امریکا به خاطر آن شکست تاریخی است
2- اگر منابع مالی عامل توسعه است که باید عربستان و قطر و کویت توسعه یافته ترین کشورهای جهان باشند.
3- رمز توسعه این کشورها نخوردن از زیر زمین و تکیه اجباری برخلاقیت است اکثر کشورهایی که ثروت آماده دارند از توسعه عقبند چون تهدید اقتصادی خلاقیت آنان را کلید نمی زند.
4-این کشورها تفکر توسعه را قبل جنگ نیز داشتند و اجرا کردند. تفکر با جنگ از بین نمی رود؛ لذا تحقیر نظامی را با اقتدار اقتصادی پاسخ دادند. آنان فرزند همت خویشند.

ارسال نظرات