نماینده مردم بروجرد در مجلس :

رابطه جایگزین ضابطه شده است

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: چطور عده‌ای وام‌های کلان می‌گیرند و آب از آب تکان نمی‌خورد اما تولیدکننده‌ای که وام گرفته برای تولید و حمایت از اشتغال و گره در کارش افتاده سریعاً با او برخورد می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۳۹۵۰۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس گودرزی با اشاره به مشکلات صنایع این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بروجرد مبتلابه یک درد مزمن شده و پیشرفت در این شهرستان سالیان سال است که متوقف‌شده و حرکتی روبه‌جلو نداشته است.

وی افزود: در این راستا هم در حوزه انجام وظایف مسئولان کم‌کاری، بی اهتمامی و کم‌توجهی شده و علاوه بر این مدیریت‌های بومی و داخلی شهرستان بروجرد نیز متأسفانه روحیه و حرکت جهادی به سمت پیشرفت در آن‌ها وجود نداشته و ندارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تصریح بر اینکه تنها بخشی از رکود متأثر از رکود سراسری و کلی است بیان کرد: بخشی از رکود فعلی صنایع شهرستان بروجرد هم ناشی از رکودی است که از درون تحمیل‌شده و برمی‌گردد به کوتاهی استانداران در سنوات مختلف که در حقیقت در طی سالیان گذشته استانداران نسبت به این شهرستان اهتمام جدی به خرج نداده و در حال حاضر نیز اوضاع با گذشته فرقی نکرده است.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم استاندار لرستان، استاندار تمام استان باشد و نسبت به نقطه‌نقطه استان پیگیر باشد و مشکلات را برطرف کند اینکه استانداران هنگامی‌که تازه‌نفس هستند و دستشان پر است و می‌خواهند تصمیم بگیرند نقطه‌به‌نقطه استان را در نظر نمی‌گیرند و پایان دوره خود حرکت‌هایی می‌کنند این حرکت‌ها دردی را درمان نمی‌کند.

گودرزی بابیان اینکه استانداران موظف هستند نسبت به مشکلات شهرستان‌های استان خود پیگیری کرده و گزارش ارائه دهند، عنوان کرد: استانداران باید بدون ملاحظه‌کاری با مشکلات برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم نمی‌تواند ملت ایران را به‌زانو درآورد ما باوجود ظرفیت‌های فراوان داخلی دچار خود تحریمی شده‌ایم و خودمان را تحریم کرده و فرصت سوزی می‌کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس بابیان اینکه سوءتدبیر سبب عدم استفاده صحیح از ظرفیت‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: درحالی‌که قومیت‌گرایی، پارتی‌بازی و در کل رابطه جایگزین ضابطه شده و رواج پیدا کند خروجی بهتر از این نخواهد داشت. درد  مردم عدالت است و به میزانی که به سمت عدالت حرکت کنیم به همان میزان مشکلات مردم حل می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که بانک‌ها در فعالیت صنایع کوچک و بزرگ به وجود آورده‌اند، گفت: در سطح کلان بانک‌ها باید از فعالیت صنایع حمایت کنند و باکسانی که معوقه بانکی نه به دلیل مال‌اندوزی، سوءاستفاده و رفاه‌طلبی دارند بلکه در چرخه تولید دچار مشکل اقتصادی شده‌اند، همکاری کنند چطور عده‌ای وام‌های کلان می‌گیرند و آب از آب تکان نمی‌خورد اما تولیدکننده‌ای که وام گرفته برای تولید و حمایت از اشتغال و گره در کارش افتاده سریعاً با او برخورد می‌کنند.

گودرزی حمایت از تولیدکنندگان را وظیفه مسئولان و بانک‌ها دانست و افزود: در حمایت از اشتغال باید توجه جدی به صنایع کوچک و متوسط شود چراکه این امر می‌تواند برای توسعه اشتغال فرصت سازی کند.

ارسال نظرات