وقتی متولیان فرهنگ هزینه‌ای برای چاپ کتاب شهدا ندارد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هزینه چاپ کتاب شهدای زن استان لرستان را به دلیل هزینه‌های سنگین هفنه فرهنگی لرستان تقبل نکرد.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۶۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،جلسه ستاد هفته دفاع مقدس در سالن جلسات استانداری لرستان پس از تأخیر 20 دقیقه‌ای برگزار شد تا متولیان امر باهم فکری و هم‌اندیشی برنامه‌های درخوری برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان داشته باشند.

ازآنجاکه زنان این مرزوبوم نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مؤثر و ارزنده‌ای برای دفاع از وطن ایفا کردند، تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و دفاع از حرم یکی از برنامه‌هایی بود که اجرای آن برای هفته دفاع مقدس در استان برنامه‌ریزی‌شده بود تا یادی از فداکاری و ایثارگری‌های بزرگ بانوان این دیار شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان روز تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس را فرصت خوبی برای رونمایی از کتاب شهدای زن لرستان دانست، اما رونمایی این کتاب درگرو هزینه چاپی بود که متولی فرهنگ لرستان به دلیل هزینه سنگین برنامه‌های هفته فرهنگی لرستان هزینه‌ای برای آن نداشت.

چاپ زندگی‌نامه شهدای زن لرستان نیازمند تأمین اعتبار

لیلا سلاحورزی مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان  در این جلسه اظهار داشت: دفتر امور بانوان استانداری لرستان برای نخستین بار با همکاری یکی از نویسندگان در اقدامی زندگی‌نامه شهدای زن لرستان را تهیه‌کرده که بنا داریم در هفته دفاع مقدس این کتاب رونمایی شود.

وی افزود: دفتر امور بانوان استانداری برای بحث چاپ کتاب زندگی‌نامه شهدای زن استان با مشکل روبه‌رو است ولی اگر اداره کل ارشاد اسلامی لرستان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند می‌توانیم این کتاب را چاپ و در هفته دفاع مقدس رونمایی کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان عنوان کرد: به‌طور یقین دفتر امور بانوان استانداری لرستان با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همایش بزرگی را با عنوان "زنان و دفاع مقدس" برگزار و به تبیین نقش زنان در دفاع مقدس می‌پردازد که امیدواریم در این زمینه سایر دستگاه‌های اجرایی نیز با دفتر امور بانوان همکاری لازم را داشته باشند.

هزینه سنگین هفته فرهنگی لرستان و نبود اعتبار برای چاپ کتاب شهدا

غلامعلی فلاح معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این رابطه اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته فرهنگی که در تهران برگزار شد بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها متوجه حوزه فرهنگی، هنری و ارشاد اسلامی شد که با توجه به بودجه ضعیفی این اداره واقعاً هزینه‌ها بار مالی بسیاری گسترده‌ای بود بنابراین در بحث هزینه چاپ کتاب شهدای زن استان درخواست داریم نهادهایی که در حوزه خودشان اگر قرار است کاری انجام دهند به گردن دیگر ادارات نیندازند.

وی افزود: سال گذشته نزدیک 100 میلیون تومان هزینه تبلیغات نمایشگاه کتاب استان بود که هنوز خیلی از هزینه‌های آن را نداده‌ایم ضمن اینکه دهم مهرماه امسال نیز قرار است نمایشگاه کتاب استان مجدد برگزار شود که حداقل نیازمند 300 میلیون تومان اعتبار است.

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برپایی نمایشگاه کتاب استان را یک رویداد فرهنگی عظیم دانست و عنوان کرد: سایر ادارات نیز می‌توانند برای این برنامه‌ها همکاری کنند چراکه همه عضو این نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و قرار نیست سازمان تبلیغات، اداره ارشاد اسلامی، شهرداری و چند نهاد دیگربار سنگین همه مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند به‌هرحال شرکت‌های دولتی و نیمه‌دولتی نیز به‌عنوان نهادهایی که درآمدزا هستند می‌تواند دعوت شوند.

برگزاری 16 برنامه در هفته دفاع مقدس

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان 16 برنامه برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته است بیان کرد: در هفته دفاع مقدس مراسم تجلیل از 43 نفر از ایثارگران استان با حضور مشاور ایثارگران وزیر کشور است برگزار می‌شود.

فلاح برگزاری مسابقات داستان‌های کوتاه، پیامکی، داستان و خاطره دفاع مقدس ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست و گفت: در این ایام دیدار با خانواده شهدای هنرمند و فرهنگی رسانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس برگزاری شعر و خاطره دفاع مقدس در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسابقات مقاله‌نویسی و خوش‌نویسی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی در رشته‌های خوش‌نویسی و گرافیک با موضوع دفاع مقدس در استان اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری مسابقه عمومی کتاب‌خوانی و نمایش‌های خیابانی در اماکن عمومی و پارک‌ها از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

وی بابیان اینکه حدود 400 کانون فرهنگی هنری در سطح استان وجود دارد، افزود: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.

فلاح خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی در مؤسسات فرهنگی و قرآنی سطح استان، اطلاع‌رسانی محیطی در حوزه تبلیغات از دیگر برنامه حیا هفته مقدس است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم ، هفته فرهنگی لرستان 25 تا 29 مردادماه 95 در تهران برگزار شد که به گفته مسئولان ارشد استان حدود 500 تا 600 میلیون تومان هزینه این برنامه شد.
ارسال نظرات