رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی بيله سوار:

بيش از 4300 نفر عضو تعاون در بيله سوار سبد کالای حمایتی دريافت كرده اند

رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بيله سوار گفت: براي بيش از 4300 نفر عضو تعاون سبدکالای حمایتی توزیع شده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۲۵۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان،ماهری رئیس تعاون،کار و رفاهاجتماعی شهرستان نیزبا اشاره به اینکه75تعاونی در دولت تدبیر و امیددر شهرستان بیله سوارتشکیل شده است گفت:تعداد591نفر در این تعاونی ها مشغول هستند که فعالیت تعاونی ها را در شهرستان بهبود داده اند

وی افزود:در حوزه روابط کاری میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها را به7روز کاهش دادیم و1050پرونده در سه سال اخیر برگزار شده است و150فقره پرونده بیمه بیکاری مورد رسیدگی و تعداد550پرونده سازشی مشاوره ای مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه کارگری و کارفرمایی دو تشکل شورای اسلامی کار در شهرستان دایر است گفت:دو واحد تشکل کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و6واحد تشکل نماینده کارگران در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان دایر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بازرسی در سه سال گذشته اقدامات مطلوبی انجام شده است گفت:944مورد بازرسی ادواری،862مورد بازرسی موردی،492مورد بازرسی از اتباع بیگانه و383مورد بررسی پروندهمشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفته است و برای55نفردر شرکت های خدماتی، صلاحیت کاری و پیمانکاری و برای38نفر بررسی حوادث ناشی از کار صادر شده است.

ماهری به اهم اقدامات تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغالنیز اشاره کرد و گفت:اجرای مصوبات کارگروه اشتغال در شهرستان،ایجاد تعاونی های صادرات محور ،تولیدی و خدماتی،کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز و بازرسی در قالب گشت های انفرادی ،بازدید و راست آزمایی در خصوص ارائه تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی،پیگیری سامانه رصد ،مشاغل خانگی و شبکه ملی بازار،جمع آوری و تجزیه و تحلیل روند اشتغال در شهرستان و بخصوص روستاهاو برگزاری همایش های کارآفرینی و توسعه صادرات و گسترش فرهنگ تعاون در بین مردمرا از جمله اقدامات این سازمان در حوزه اشتغال عنوان کرد.

رئیس تعاون به اهم اقدامات در حوزه امور اجتماعی تعاون پرداخت وافزود:تجلیل از110واحد نمونه کارگری در هفته کاروکارگر،توزیع سبدکالای حمایتی برای4381نفر افراد عضو تعاون،برخورداری23نفر از وام مسکن کارگری و برخورداری312نفر از قشر کارگر از خدمات بیمه تکمیلی و برگزاری مسابقات فرهنگی و علمی و قرآنی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی اموراجتماعی برای800نفر از جمله فعالیت های اجتماعی در حوزه تعاون بوده است.

وی در خصوص مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران شهرستان نیز افزود:قرارداد با دانشگاههای آزاد اسلامی بیله سوار و پیام نور بیله سوار برای گذراندن واحدهای تربیت بدنی در مجموعه ورزشی کارگران شهرستان و همچنین قرارداد با دستگاههای اجرایی شهرستان برای استفاده از مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران و حمایت از قهرمانان ورزشی و توسعه ورزش های نیازمند شهرستان ،ایجاد نمایشگاههای فصلی با همکاری اداره صنعت و معدن و تجارت از جمله خدمات این مجموعه برای شهرستان است.

معاون فرمانداری در این جلسهضمن تبریک هفته تعاونبه تعاونگران گفت: این شهرستان برخوردار از ظرفیت های فراوان خدادادی است که لازم است با شناسایی دقیق این ظرفیت ها و استفاده مطلوب از آن ها، زمینه های رونق هر چه بیشتر این شهرستان فراهم گردد.

خسروی با بیان اینکه بحث تعاونی ها یکی از تاکیدات آموزه های اسلامی است که باید به صورت گروهی کار کرد و از کارهای فردی پرهیز کرد، افزود: در اقتصاد و قانون اساسی کشور یکی از سه بخش اصلی بخش های اقتصادی ما تعاون است.

وي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه تعاون چشمه جوشان اشتغال است، گفت: توجه به بخش تعاون مي تواند منجر به افزایشتوليد ملي، توليد سرانه و اشتغال در سطوح مختلف جامعه شود و شاخص هاي منفي بيكاري و بزهكاريهاي اجتماعي را كاهش دهد.

خسروی در ادامه خاطرنشان کرد: شركت هاي تعاوني روستايي و كشاورزي به منزله اولين محور تشريك مساعي و همدلي مردم، داراي وظايف بسيار گسترده هستند كه در صورت توجه به قابليت ها و پتانسيل هايشان مي توانند نقش مؤثري در توسعه پايدار كشور ايفاء نمايند.

وی افزود:نوع نگرش به تعاونیها باید در بین مردم و حتی مسئولان تغییر کند و متأسفانه عملکرد برخی تعاونیها مردم را نسبت به این کار گروهی تغییر داده است و باید همه اعضای در راستای هدف تعاونی ها با همکاری و همفکری گام بردارند.

وی افزود:تعاونی مرزنشینان به عنوان نیازی قوی در شهرستان است و تعاونی های مرزنشینان می توانند با توسعه صادرات و اشتغالزایی در اقتصاد این خطه مرزی سهیم باشند

معاون فرمانداری بیله سوارگفت:از143تعاونی معرفی شده برای برخورداری از تسهیلات در استان اردبیل101تعاونی مربوط به شهرستان بیله سوار است که212میلیارد ریال برای راه اندازی این تعاونی ها از طریق دو بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران تسهیلات اختصاص یافته است.که با راه اندازی این تعاونی ها برای853نفر اشتغال فراهم می شود.

ارسال نظرات