مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه:

اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن دو مرحله

امسال طرح سرشماری نفوس و مسکن دو مرحله اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۹۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه در در نخستین جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال95 استان زنجان گفت: هدف از اجرای سرشماری، جمع آوری اطلاعات مربوط به ویژگی های جمعیتی و مسکن به منظور تامین اطلاعات پایه ای توسعه کشور می باشد.

حسین امید مقدم افزود: از سال 1335 تاکنون 7 دوره سرشماری نفوس و مسکن در کشور انجام شده و این طرح هر 5سال یکبار تکرار خواهد شد.

وی به ویژگی های طرح سرشماری نفوس و مسکن در سالجاری اشاره نمود اظهار داشت: امسال این طرح طی دو مرحله اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه افزود: از 3 تا 24 مهر ماه خانوارهای زنجانی می بایست با مراجعه به سامانه اعلامی از سوی مرکز آمار ایران و از طریق اینترنت نسبت به تکمیل اطلاعات خانوار خود اقدام نموده و کد آماری ویژه ای دریافت نمایند و در مرحله بعد که از تاریخ 25 مهر لغایت 24 آبان اجرا می شود، مامورین سرشماری با لباس و آرم مخصوص به درب منازل مردم مراجعه نموده و با دریافت کد آماری خانوار، از طریق تبلت نسبت به ثبت نهایی اطلاعات اقدام می نمایند.

حسین امید مقدم، جمعیت برآورد شده کشور در سال 95 را بیش از 79میلیون و 686 هزار نفر عنوان داشت و ابراز امیدواری نمود: با همکاری عموم مردم در کنار صداوسیمای مرکز استان، رسانه های جمعی و تمامی دستگاههای اجرایی، استان زنجان جزو استانهای برتر کشور در اجرای صحیح طرح سرشماری نفوس ومسکن سالجاری باشد.

ارسال نظرات