جلالی در مراسم اختتامیه طرح جوانه های صالحین ناحیه مرکزی یزد:

انتقال فرهنگ و باورهای دشمن از طریق فضاهای مجازی/شبکه اجتماعی، منشاء درصد بالای طلاقهای توافقی و خیانت همسران به یکدیگر

جلالی بابیان اینکه دشمن می خواهد از طریق فضاهای مجازی، فرهنگ و باورهای خود را به ما منتقل نماید، منشاء درصد بالای طلاقهای توافقی و خیانت زن و شوهر به یکدیگر را استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام عنوان نمود.
کد خبر: ۸۷۴۰۸۳۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مراسم اختتامیه طرح جوانه های صالحین پایگاه ریحانه المصطفی حوزه مقاومت مهدیه ناحیه مرکزی یزد با محوریت فضا و شبکه های مجازی با حضور متربیان و والدین آنها در تاریخ16 شهریور ماه سال جاری در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.

"جلالی" کارشناس فضای مجازی ناحیه مرکزی یزد در این مراسم در تشریح آسیب های فضای مجازی با بیان عدم وجود بعد فیزیکی و هنجارها و قوانین خاصی درآناظهار داشت: افراد برخلاف رعایت قوانین و هنجارهای خاصی در فضای حقیقی، خود را ملزم به رعایت هیچ قوانینی در فضای مجازی نمی دانند و دشمن میخواهد از طریق این فضا، فرهنگ و باورهای خود را به ما منتقل نماید.

وی با طرح این سوال که آیا فضای مجازی خوب است یا بد؟افزود:در صورتی می توان استفاده خوب و مفیدی را از فضای مجازی داشت که یکسری قوانین و کنترل های خاصی را در فضای مجازی برای خود و فرزندان وضع کنیم .

کارشناس فضای مجازی ناحیه مرکزی یزد با اشاره به هزینه نمودن آمریکا برای اختراع اینترنت با هدف حفظ اطلاعات نظامی خود در برابر بمباران شوروی و استفاده اولیه آن توسط فضا نوردان و سپس گسترش آن در کل جهان با بعد نظامیتصریح کرد:امروزه ضریب نفوذ و دسترسی افراد از سنین بالا تا کودکان به اینترنت در ایران 74 درصد و در استان یزد 72 درصد می باشد.

وی در ادامه با اشاره به ضریب105 درصدی ضریب نفوذ اینترنت گوشی های موبایل، انتشار 130 هزار ویدئو جدید با محتوای مختلف در یک ثانیه ،اتصال سه میلیاردو چهارصدو پنجاه نفر در یک ثانیه به اینترنت،ورود یک میلیاردو هفتصدوسی میلیون نفردر یک ثانیه به شبکه اجتماعی- مجازی فیس بوک و فروش 938 هزار گوشی موبایل و تبلت در طول یک روز در کشور ایران اذعان داشت:اکنون ما در عصر اطلاعات قرار گرفته ایمو با دو برابر شدن حجم اطلاعات بشر در طول هر 5 سال طبق بررسی های انجام شده در سال 1970،در سال2030 در هر دقیقه یکبار دانش بشر کهنه خواهد شد.

جلالی با اشاره به آسیب و تهدیدات امنیتی فضا و شبکه های مجازی و وجود یکسری حریم خصوصی غیر قابل دسترس برای همگان در زندگی و فضای حقیقی افراد خاطر نشان کرد:اولین دسترسی برنامه تلگرام به فایل های شخصی،گالری،میکروفن و دوربین جلو و عقب به طور خودکار و بدون اجازه قبلی است. و از آنجا که بستری مانند اینترنت برای دسترسی جاسوس ها به اطلاعات فرد لازم است نرم افزارروشن کردن اتوماتیک اتصال داده گوشی موبایل افراد و بازیابی مجدد اطلاعات پاک شده ساخته شده است .

سخنران نشست با بیان تفریط و افراط به عنوان یکی دیگر از معایب فضای مجازیاظهار داشت: تنها 30 درصد جرایم در فضای حقیقی اتفاق می افتد و40 درصد کل جرایم در کشور ما در شبکه اجتماعی تلگرام و 70 درصد جرایم درحوزه فضای مجازی اتفاق می افتدد.

وی منشاء درصد بالای طلاقهای توافقی و خیانت زن و شوهر به یکدیگر را استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام عنوان نمود و افزود:در شبکه های اجتماعی ضوابط و ایده آل هایغیر قابل پیاده سازی در فضای حقیقی برای همسر،آینده ،شغل و زندگی به افراد آموزش داده می شود.

اجرای سرود گروه نوجوان پایگاه و تقدیر و تشکر از متربیان برتر و برگزیده با اهداء جوایز نفیس از برنامه های پایانی این مراسم بود.


ارسال نظرات