ضرورت برپایی نمایشگاهِ حاصل دست رنج کارآفرینان در کوثر

در شهرستان کوثر که این روزها کارآفرینان بسیاری در حوزه های اقتصاد مقاومتی، عرصه های چندگانه و صنایع تبدیلی فعالیت می کنند نیازمند حمایت های مسئولین فرهنگی و دیگر ادارات ذیربط هستند که متولیان امر می توانند بخشی از این حمایت ها را با برپایی نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی تدارک ببینند.
کد خبر: ۸۷۴۰۸۹۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل ار کوثرخبر، کارآفرینان بسیاری در حوزه های اقتصاد مقاومتی، عرصه های چندگانه و صنایع تبدیلی در سطح شهرستان کوثر هستند که با اخذ تسهیلات اقتصاد مقاومتی از نهاد های ذیربط موفق به محقق ساختن سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد اشتغال شده اند.

این روز ها که سخن از حمایت تولیدات داخلی در کشور است نیاز مبرم محقق ساختن این امر بصیرت افزایی، تبلیغات و همچنین اطلاع رسانی به مردم است که مسئولان امر می توانند در این خصوص گام های موثری بردارند.

هدف از اقتصاد مقاومتی که استفاده از ظرفیت های داخل کشور است، میطلبد مردم و مسئولین با تعامل و همکاری هم این ظرفیت ها را شناسایی و در عملی ساختن آن تلاش کنند.

حالدر شهرستان کوثر که این روزها کارآفرینان بسیاری در حوزه های اقتصاد مقاومتی، عرصه های چندگانه و صنایع تبدیلی فعالیت می کنند نیازمند حمایت های مسئولین فرهنگی و دیگر ادارات ذیربط هستند.

مردم که با تدارک دیدن این فعالیت ها حسن نیت خود را نسبت به عملی ساختن این سیاست ملی اعلام کرده اند نیاز است مسئولین امر هم در این خصوص حمایت های خود را از این کارآفرینان دریغ نکنند.

بخشی از اقدامات مسئولین را می توان در حمایت از تولیدات داخلی و کالای ایرانی عنوان کرد و این حمایت ها می تواند در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و .. ایجاد شود ولی حمایتی که این روز ها کارآفرینان کوثری از آن سخن می گویند برپایی فروشگاه و نمایشگاه کالا و تولیدات عرصه های تولیدی و چند گانه در شهرستان است که می تواند کارگشای اقتصادی و فرهنگی برای مردم و مسئولین باشد.

یکی از کارآفرینان کوثری که در حوزه صنایع تبدیلی و عرصه های چند گانه، دهکده عسل طبیعی را در سطح شهرستان تدارک دیده است می گوید: همه تولیدات ما به شهرها و استانهای همجوار صادر می شود که بسیار ریسک پذیر و مشقت بار است؛ مسئولین می توانند در حمایت از ما با برپایی یک نمایشگاه و یا فروشگاه ضمن اینکه به سیاست های اقتصاد مقاومتی جامعه عمل بپوشانند بلکه می توانند بدون دغدغه محصول ارگانیک و طبیعی را به اهالی شهرستان ارئه دهند.

دیگر کارآفرین کوثری که در حوزه ساخت سبد میوه در سطح شهرستان فعالیت می کند می گوید: نیاز است مسئولین عملکرد همه کارآفرینان را در هر عرصه ای که فعالیت دارند بصورت یک فروشگاه یا نمایشگاه تدارک ببینند تا بهره مندی از تولیدات داخلی بصورت همه گیر احیا شود.

پرورش دهنده ماهی های گرمابی و سردآبی در شهرستان کوثر می گوید: به جز اهالی روستای مرشت هیچ یک از اهالی شهرستان کوثر از پرورش ماهی های سردآبی و گرم آبی اینجانب در این روستا اطلاع ندارند؛ برپایی نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان کوثر ایده خوبی است برای اینکه همه تولیدات داخلی در معرض دید مردم قرار بگیرد.

خواسته ای که این کارآفرینان در راستای احیای اقتصاد مقاومتی دارند خواسته معقول و به صرفه ای است که مسئولان ضمن حمایت از این کارآفرینان می توانند با تدارک و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی یک گامی هم در عمل به این سیاست مهم برداشته باشند.

ارسال نظرات