شهر 83 هزار نفري بدون چشم پزشك

مردم شهرستان 83 هزار نفری گرمي مدت‌ها از وجود چشم پزشک در این شهرستان محروم هستند.
کد خبر: ۸۷۴۰۹۰۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از سیفار، شهرستان گرمي با جمعیت حدود 83 هزار نفر يكي از شهرستان‌هاي با سابقه استان اردبيل به‌حساب مي‌آيد، اما هر از چند گاهی صدای برخی از مشکلات از جمله نبود يك سري امكانات بيمارستاني در اين شهرستان باعث اعزام بيماران به استان‌ها و حتي شهرستان‌هاي هم‌جوار مي‌شود كه يکی از اين مشکلات نبود چشم پزشک در این شهرستان 83 هزار نفری است.

آنگونه که بسیار اتفاق می‌افتد، اگر در حین فعالیت‌هایی چون جوشکاری و امثال آن، پلیسه و یا جسم خارجی به چشم کسی فرو رود یا اتفاقات خطرناک‌تری پیش آید، این مورد اورژانسی تا به استان يا شهرستان‌هاي هم‌جوار برسد چه حالی پیدا می‌کند و چه اتفاقات ناگوارتری که صرفا به خاطر دیر رسیدن به مرکز درمانی برای او ایجاد می‌شود.

در اين مدتي كه هيچ چشم پزشكي در شهرستان حضور ندارد و اگر کسی خدای نکرده دچار مشکل چشمی شود یا در طول روز برای چشمش مشکلی پیش آمد باید مسیر 120 کیلومتری گرمي تا اردبيل را برای دیدن چشم پزشک بپیماید.

به همين منظور به سراغ علي جاويدزاده، رئیس دانشکده پرستاری و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مغان (گرمی) رفتيم كه وجود برخي متخصص‌ها از جمله قلب و عروق و چشم پزشكي را در شهرستان ضروري عنوان كرد و گفت: اعلام نیاز شهرستان به متخصص‌ها به دانشگاه علوم پزشکی استان اردبيل صورت گرفته است و در آبان‌ماه سال‌جاری كه توزیع نیروهای جدید صورت مي‌گيرد، برخي متخصص كه در شهرستان نياز است از جمله متخصص قلب و چشم پزشک برای خدمت در شهرستان گرمي نیز اعزام می‌شود.

وی در ادامه گفت: البته در طول این مدت تلاش‌های بسیاری برای حضور متخصصان از جمله متخصص قلب در این شهرستان و یا حتی به صورت چهار روز در هفته در گرمي مستقر شود، صورت گرفته و اميدواريم این تلاش‌ها به نتيجه برسد.

ارسال نظرات