مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان

6 شهید زینت بخش دعای عرفه کرمان خواهند بود

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم فضای شبیه عرفات با رویکرد خیمه های حجاج شبیه سازی کنیم؛ ابراز امیدواری کرد: شأن شهدا به شایستگی در دو روزی که میهمان استان ما هستند رعایت شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۰۷۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان،  سرهنگ پاسدار محمدمهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، در نشست خبری با اشاره به محرومیت زائران کشورمان از مراسم حج امسال به دلیل کارشکنی های آل سعود خبیث، گفت: کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، برنامه ریزی کرد تا مراسم برائت از مشرکین، امسال در سراسر کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهدا، فریاد بلند ضد استکباری در دوران دفاع مقدس سر داده بودند؛ اعلام کرد: به همین دلیل، برنامه ریزی شد تا امسال مراسم برائت از مشرکین در روز عرفه و با حضور شهدای تازه تفحص شده در سراسر کشور برگزار شود که در همین راستا این مراسم با حضور 114 شهید در کل کشور انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: استان کرمان هم میزبان 6 شهید در دعای عرفه مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی کرمان، چترود، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت است که 5 شهید گمنام و یک شهید هم مربوط به عملیات بیت المقدس ۵ که در منطقه پنجوین تفحص شده، شناسایی شده است.

وی اعلام کرد: مراسم استقبال از شهدا، روز شنبه(۲۰ شهریور)حدود ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در فرودگاه کرمان برگزار و از آنجا به مکان های یادشده منتقل می شوند و پس از برگزاری مراسم دعای عرفه و فریادهای برائت از مشرکین، ۵ شهید گمنام به ستادمعراج تهران انتقال داده می شوند و یک شهید شناسایی شهده هم در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده می شود.

سرهنگ ابوالحسنی خاطرنشان کرد: بحث مهم ما در این برنامه، هم انجام مراسم برائت از مشرکین و هم گرامیداشت شهدای فاجعه منا است که استان کرمان هم در آن فاجعه دو شهید داد؛ ضمن اینکه در مراسم دعای عرفه پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ایام حج نیز قرائت می شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم فضای شبیه عرفات با رویکرد خیمه های حجاج شبیه سازی کنیم؛ ابراز امیدواری کرد: شأن شهدا به شایستگی در دو روزی که میهمان استان ما هستند رعایت شود.

پایان پیام/

ارسال نظرات