یک منبع آگاه به «بسیج» خبر داد

مدیرعامل ثامن‌الحجج تحت‌الحفظ آزاد است/ رهایی موقت از زندان برای حل مشکلات سپرده‌گذاران

یک منبع آگاه گفت: سید ابوالفضل میرعلی با قرار وثیقه 5هزار میلیاردی به صورت نیمه آزاد و تحت الحفظ، از محل زندان اوین تا محل سکونت خانواده خود تردد می‌کند
کد خبر: ۸۷۴۱۴۶۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، پس از آنکه موسسه غیرمجاز میزان با حواشی بسیار انحلال شد، نوبت به موسسه ثامن‌الحجج رسید که با بیش از 450 شعبه در سراسر کشور از سوی بانک مرکزی، موسسه‌ای غیر مجاز اعلام شود.

پس از اقدام شتاب زده بانک مرکزی در تعلیق فعالیت این تعاونی اعتباری، سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج مدت‌هاست که سرگردان شده و در نگرانی سرمایه خود به سر می برند، طوری که از سال گذشته تا کنون ده‌ها بار اقدام به تجمع اعتراض آمیز نموده‌اند تا شاید جوابی روشن و شفاف از سوی مسؤولین امر بشنوند.

پس از گذشت چندماه از تعلیق فعالیت تعاونی ثامن‌الحجج و به دنبال درخواست‌های متعدد سپرده‌گذاران این تعاومی و چند تن از نمایندگان مجلس وقت، سید ابوالفضل میرعلی مدیرعامل این تعاونی اعتباری از سوی دستگاه قضا بازداشت و روانه زندان شد.

اما پیگیری‌های خبرگزاری بسیج حاکی از آن است که مدتی پس از بازداشت این مدیر بانکی متخلف، وی برای تسهیل در بازپرداخت سپرده سپرده‌گذاران تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج از بند زندان رهایی یافته است.

بر همین اساس یک منبع آگاه به خبرنگار بسیج گفت: سید ابوالفضل میرعلی با قرار وثیقه 5هزار میلیاردی به صورت نیمه آزاد و تحت الحفظ، از محل زندان اوین تا محل سکونت خانواده خود تردد می‌کند تا هرچه سریعتر کارهای مرتبط با مشکلات تعاونی ثامن‌الحجج که لازم است مدیرعامل تعاونی شخصا برای رسیدگی آن‌ها حاضر باشد را انجام می‌دهد.

این منبع آگاه با بیان اینکه میرعلی از دوهفته پیش تحت‌الحفظ آزاد است، تصریح کرد: قرار بازداشت وی به قوت خود باقی است و این شخص تنها به دلیل تسهیل در رسیدگی به امور موسسه غیر مجاز ثامن الحجج خارج از زندان به سر می برد.

ارسال نظرات